روابط عمومی باید در تصمیم سازی عرصه های مختلف وزارتخانه نقش آفرینی کند، در ساختار جدید وزارتخانه توجه ویژه ای به روابط عمومی داریم

به گزارش وبلاگ بخار، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در بحث ساختار جدید وزارتخانه و توضیح وظایف، توجه ویژه ای به بحث روابط عمومی داریم، صندلی روابط عمومی به عنوان صندلی جریان ساز باید مناسب و قابل توجه باشد.

روابط عمومی باید در تصمیم سازی عرصه های مختلف وزارتخانه نقش آفرینی کند، در ساختار جدید وزارتخانه توجه ویژه ای به روابط عمومی داریم

به گزارش خبرنگار وبلاگ بخار، محمد خیاطیان امروز دوشنبه 22 اردیبهشت 99 در گردهمایی آن لاین مدیران کل استان ها به همراه مدیران روابط عمومی و اعضای ستاد فضای مجازی استان ها که با حضور علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت و معاونان و مدیران این مرکز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برگزار گردید، گفت: بعد از حضور دکتر علیرضا بای در این وزارتخانه شاهد فعالیت و اثرگذاری بسیار خوب و مؤثر روابط عمومی هستیم. آماری که دوستان ارائه می نمایند و اخباری که در مکان های مختلف از عملکرد وزارتخانه می شنویم به دلیل وجود مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، معاونان و مدیرانی است که با او در مجموعه روابط عمومی فعالیت می نمایند، این موضوع را به فال نیک می گیرم و این فرایند رو به رشد باید ادامه پیدا کند تا به صندلی اصلی که باید داشته باشیم، برسیم.

او اضافه نمود: روز گذشته با دکتر مونسان درباره روابط عمومی صحبت کردیم و او نیز از مجموعه روابط عمومی به دلیل زحماتی که دوستان در ستاد وزارتخانه و استان ها عهده دار هستند، تقدیر و تشکر کرد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: باید اقدامات حوزه روابط عمومی را به یک جریان سالم در وزارتخانه تبدیل کنیم، جریانی که منجر به هم پوشانی وظایف، اقدامات و توجهاتی باشد که در کانون های مختلف در عرصه های مختلف میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی اتفاق می افتد.

نقش تصمیم سازی در روابط عمومی روشن گردد

او بیان نمود: برای تحول اساسی در عملکرد وزارتخانه باید روابط عمومی در بحث تصمیم سازی در عرصه های مختلف نقش آفرینی کند، امروز اگر بنا داریم روابط عمومی مقتدر و تأثیرگذار داشته باشیم، باید نقش تصمیم سازی در آن روشن گردد.

او اضافه نمود: برای همسو بودن باید بتوانیم فرآیندی در عرصه تصمیم سازی ایجاد کنیم که بخشی از این تصمیمات به ویژه تصمیمات تخصصی در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی توسط روابط عمومی گرفته گردد. تقاضا داریم دوستان این نقش را تقویت نمایند و با جدیت بیشتر دنبال نمایند.

خیاطیان اظهار کرد: نقش جریان سازی و تصمیم سازی در حوزه روابط عمومی نقش بسیار مهمی است، امیدواریم دوستان این همفکری لازم را با بخش های مختلف وزارتخانه داشته باشند تا دوستانمان مانند مدیران ارشد وزارتخانه، معاونان و وزیر که تصمیم گیر اصلی هستند، بتوانند بر مبنای این مشاوره ها، تصمیمات درستی بگیرند تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

او اضافه نمود: در بخش های مختلف وزارتخانه کاستی های زیادی داریم. خوشبختانه امروز با اتفاقات خوبی که در حوزه روابط عمومی افتاده است این کاستی ها را پشت سر گذاشتیم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب کوشش مضاعف کنیم.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بیان نمود: امروز اگر صندلی بسیار مطلوبی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی داریم به دلیل کوشش های مجموعه روابط عمومی است.

او اضافه نمود: برای رسیدن به وضع مطلوب و نقطه تعادل در مقایسه با سایر دستگاه هایی که قوی تر از ما هستند و به شکل ساختارمند کار خود را انجام می دهند، باید کوشش بیشتری کرد.

استان ها توجه ویژه ای به روابط عمومی داشته باشند

خیاطیان توضیح داد: مدیران کل استان ها به این نکته توجه داشته باشند و نقش روابط عمومی را بیشتر از گذشته پررنگ نمایند و بیشتر از آن ها مشورت بگیرند تا بتوانیم صندلی ویژه ای در سطح کشور ترسیم کنیم.

او اضافه نمود: امروز شاهد رقابت درون سازمانی میان استان ها هستیم، آماری که ارائه شد خبر خوبی است که نشان می دهد روابط عمومی ها زنده شده اند. این رقابت ها به ایجاد یک فضای سالم رقابتی برای ارتقای کیفیت در حوزه روابط عمومی یاری می نماید.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تأکید کرد: مکانیزم توجه به حوزه روابط عمومی ها را که فرایند ثابت و سنتی داشت، تغییر می دهیم تا شایسته سالاری در روابط عمومی رخ دهد. همچنین روابط عمومی استان ها برای پیروز بودن باید جدا از مباحث تخصصی، دغدغه های کارمندان را رصد نمایند. در حقیقت باید روینمودهای اصلاحی برای ارتقای وزارتخانه موردتوجه قرار بگیرد.

او اضافه نمود: موضوع اصلی در همه دستگاه ها سرمایه انسانی است اگر به آن توجه گردد بسیاری از مسائل برطرف می گردد. مدیران کل استان ها به روابط عمومی توجه ویژه ای نمایند و از این حوزه نباید غفلت نمایند آن ها در صندلی روابط عمومی تأثیرگذار هستند. دکتر بای دغدغه خوبی در مورد ارتقای صندلی روابط عمومی دارد.

خیاطیان توضیح داد: روابط عمومی باید بیش از گذشته صندلیش ارتقا پیدا کند و از نوآوری در این بخش نباید غافل گردد. نقشی که فضای مجازی در عرصه اطلاع رسانی ایفا می نماید بسیار پررنگ تر از رسانه هایی است که درگذشته داشتیم. در سال گذشته اعتبار خاصی را برای فضای مجازی در نظر گرفتیم، فعالیت های مختلفی در سطح کشور انجام می گردد که باید اطلاع رسانی گردد.

او اضافه نمود: استان ها باید برنامه سالانه خود را در حوزه روابط عمومی با تأیید مرکز روابط عمومی وزارتخانه ارسال نمایند تا در اعتبارات سال 99 استان ها، اعتبارات لازم را برای عملکرد روابط عمومی در نظر بگیریم.

روابط عمومی ها باید شفاف عمل نمایند

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی همچنین اظهار کرد: آمادگی داریم تا برای روابط عمومی استان ها دوره های آموزشی مختلف برای ارتقای کیفیت کارشان برگزار کنیم. همچنین چارت سازمانی و ساختار روابط عمومی در توضیح وظایف اخیر موردبازنگری قرار می گیرد. همچنین آمادگی داریم در بخش ستاد تعدادی از کارهای روابط عمومی را در راستای کاهش تصدی گری برون سپاری کنیم.

حمایت معاون توسعه مدیریت برای تحقق اهداف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حمایت های معاون توسعه مدیریت وزارتخانه در مورد اقدامات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه گفت: طی یک سال گذشته ستاد تبلیغات فضای مجازی، ساختار جدید خبرگزاری وبلاگ بخار، آرشیو الکترونیکی مرکز روابط عمومی و سیستم عملکرد ماهانه راه اندازی شد و استان های بر این اساس رتبه بندی شدند.

او اضافه نمود: در سال 98 راهبردها و فراوریات در سه حوزه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی معین شد و در کارگروه بند (چ) نهاد ریاست جمهوری تصویب شد، ارتباطات با رسانه های رسمی و خبرگزاری داخلی و خارجی توسعه پیدا کرد، ده ها نشست خبری برای معاونان و مدیران کل وزارتخانه با حضور اصحاب رسانه و... برگزار گردید.

بای گفت: در سال گذشته بازنگری، تدوین و ابلاغ دستورالعمل عکاسی و فیلم برداری و تدوین شیوه نامه تشکیل شوراهای عکس و فیلم وزارتخانه، عقد تفاهم نامه همکاری با انجام عکاسی میراث فرهنگی و تهیه و تدوین تقویم رویدادهای ملی و بین المللی سال 99 به دو زبان انگلیسی و فارسی انجام شد.

رشد 28 درصدی انتشار اخبار در خبرگزاری وبلاگ بخار در سال 98

او از فراوری 10هزار و 235 خبر و رشد 28 درصدی انتشار اخبار در خبرگزاری وبلاگ بخار در سال گذشته اطلاع داد و در مورد برنامه های سال 99 گفت: تدوین دستورالعمل ها و شیوه نامه ها، تشکیل شورای اطلاع رسانی و تبلیغات وزارتخانه و راه اندازی سایت جدید و انگلیسی وبلاگ بخار ازجمله برنامه های امسال است.

در ادامه یاسر رعنایی مدیر روابط عمومی اداره کل اردبیل، امیر ضیائیان مدیر روابط عمومی اداره کل خراسان رضوی و نوید مشهوری آفاق مدیر روابط عمومی اداره کلآذربایجان شرقی به عنوان وابط عمومی های برتر نیمه دوم سال 98 و به نمایندگی از استان ها در مورد مسائل حوزه روابط عمومی صحبت کردند.

روابط عمومی نقش مهمی درزمینهٔ معرفی و انعکاس اخبار دارد

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اردبیل که به عنوان استان برتر در ارزیابی روابط عمومی های ادارات کل استان ها در نیمه دوم سال 98 در این نشست حضور یافته بود، گفت: اگر توریستی را به عنوان اقتصاد جدید بخواهیم در سطح ملی معرفی نموده، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم. روابط عمومی نقش مهمی درزمینهٔ معرفی و انعکاس اخبار دارد.

او اضافه نمود: روابط عمومی درگذشته در استان ما از صندلی ویژه ای برخوردار نبود خوشبختانه با کوشش هایی که در این زمینه انجام شد توانستیم صندلی آن را بالا ببریم و معاون های سه حوزه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی همکاری خوبی با روابط عمومی استان برای انتشار و اطلاع رسانی اخبار دارند.

فلاحی توضیح داد: در حوزه رسانه در استان از افراد نخبه خبرگزاری ها استفاده کردیم، در سال گذشته 2هزار دقیقه جاذبه های فرهنگی، تاریخی و توریستی استان از صداوسیمای مرکز استان معرفی و پخش شد.

منبع: میراث آریا

به "روابط عمومی باید در تصمیم سازی عرصه های مختلف وزارتخانه نقش آفرینی کند، در ساختار جدید وزارتخانه توجه ویژه ای به روابط عمومی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط عمومی باید در تصمیم سازی عرصه های مختلف وزارتخانه نقش آفرینی کند، در ساختار جدید وزارتخانه توجه ویژه ای به روابط عمومی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید