خبرنگاران ارائه آثار فرهنگی در فضای مجازی، نویددهنده بازارهای آنلاین هنر در آینده

به گزارش وبلاگ بخار، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییراتی که بحران همه گیری کرونا در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز؛ از جمله شیوه های آفرینش فرهنگی و هنری ایجاد می کند گفت: این تغییرات اکنون با ارائه رایگان یا کم قیمت آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی آغاز شده که خود نویددهنده رونق بازارهای آنلاین هنر در آینده است.

خبرنگاران ارائه آثار فرهنگی در فضای مجازی، نویددهنده بازارهای آنلاین هنر در آینده

بحران همه گیری کرونا بی تردید، تغییراتی را در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز و از جمله شیوه های آفرینش فرهنگی و هنری ایجاد خواهد کرد. این تغییرات اکنون با ارائه رایگان یا کم قیمت آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی آغاز شده است که خود نویددهنده رونق بازارهای آنلاین هنر در آینده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لادن حیدری روز چهارشنبه از وقوع بحران های موازی همه گیری کرونا در عرصه های اقتصادی سخن گفت و ضمن تاکید بر ضروری بودن توقف فعالیت مراکز فرهنگی و هنری برای حفظ مصونیت و شکستن زنجیره انتقال بیماری، گفت: از همان روزهای نخست، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در بحران کرونا را در دستور کار وزارتخانه قرار داد.

وی افزود: مراکز فرهنگی و هنری نخستین مکان هایی بودند که با همه گیری ویروس کرونا برای مقابله با این بحران و حفظ سلامتی شهروندان، فعالیت شان متوقف و کسب و کارشان، تعطیل شد. این رخداد در حالی بود که همواره آخرین ماه سال و در پی آن نوروز، به راستی بهار شکوفایی فعالیت های فرهنگی بود که با اکران برترین های جشنواره های فجر در سالن های سینمایی و تماشاخانه ها و کنسرت ها آغاز می شد و به نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت ماه می رسید.

اکنون توقف این رویدادهای باشکوه و جذاب فرهنگی و هنری به منزله وارد شدن آسیب های جدی و پیامدهای ناگوار برای فعالان اقتصادی و نیز شاغلان بخش فرهنگ و هنر است.

بسته های حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی آماده می شود

مسئول محیط کسب و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته های حمایتی و ارائه آنها به ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری ها خبر داد و گفت: مهمترین اقدام در این راستا تصویب کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در شمار کسب و کارهای ده گانه آسیب دیده و مشمول حمایت های مصوبه هیأت دولت بود و هم اکنون رایزنی و پیگیرهای فشرده ای برای اختصاص یارانه ها، معافیت ها و دیگر مهلت ها و تسهیلات قانونی در این زمینه جریان دارد.

حیدری همچنین از تدوین گزارش برآورد خسارت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های حاصله از آن در بخش فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: این برآورد خسارت سراسری، مبنایی برای حمایت های دولتی و جبران خسارات تعیین خواهد کرد.

وی افزود: بحران همه گیری کرونا بی تردید، تغییراتی را در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز و از جمله شیوه های آفرینش فرهنگی و هنری ایجاد خواهد کرد. این تغییرات اکنون با ارائه رایگان یا کم قیمت آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی آغاز شده است که خود نویددهنده رونق بازارهای آنلاین هنر در آینده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با عبور از این بحران، دیگر بار شاهد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و شور و نشاط آفرینش گران توانای کشور در فضاهای عمومی باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ارائه آثار فرهنگی در فضای مجازی، نویددهنده بازارهای آنلاین هنر در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارائه آثار فرهنگی در فضای مجازی، نویددهنده بازارهای آنلاین هنر در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید