زاخارووا: آمریکا از اوکراین بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می کند

به گزارش وبلاگ بخار، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مقامات واشنگتن از اوکراین تنها بعنوان سلاحی ضدروسی استفاده می کنند، خواستار محاصره تسلیحاتی اوکراین، به دلیل جنگ داخلی و استفاده از این سلا ح ها علیه مردم این کشور شد.

زاخارووا: آمریکا از اوکراین بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد، این واقعیت که واشنگتن از کی یف تنها بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می کند، می تواند عواقب بسیار ناگواری برای اوکراین در پی داشته باشد.

زاخارووا در عین حال از برنامه های دولت آمریکا در رابطه با افزایش کمک های نظامی به اوکراین ابراز نگرانی کرده و یادآور شد که این اقدام واشنگتن تأثیر منفی بر حل و فصل مناقشه داخلی در این کشور دارد و تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع و انگیزه ای مضاعف برای تمایلات جنگ افروزانه مقامات کی یف خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: جامعه بین المللی باید این واقعیت که در اوکراین یک جنگ داخلی جریان دارد را بپذیرد و محاصره تسلیحاتی و ممنوعیت ارسال سلاح به این کشور که علیه مردم آن استفاده می شود را اعمال کند.

لازم به یادآوری است که در جریان سفر رئیس جمهوری اوکراین به ایالات متحده مشخص شد که دولت آمریکا قصد دارد بیش از 463 میلیون دلار کمک مضاعف برای اجرای برخی برنامه ها در سال جاری (میلادی) به اوکراین اختصاص دهد.

علاوه بر این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن بیش از 45 میلیون دلار بعنوان کمک انسان محبت آمیز برای اوکراین در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "زاخارووا: آمریکا از اوکراین بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا از اوکراین بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید