رابرت اقتصادی از احتمال لغو تحریم ها اطلاع داد

به گزارش وبلاگ بخار، نماینده آمریکا در امور ایران گفت که دولت این کشور آماده است تا تحریم های ناسازگار با توافق هسته را لغو کند.

رابرت اقتصادی از احتمال لغو تحریم ها اطلاع داد

به گزارش وبلاگ بخار،رابرت اقتصادی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت وگو با شبکه پی.بی.اس درباره هدف واشنگتن از مذاکرات غیرمستقیم با ایران گفت: هدف این است که ببینیم می توانیم روی گام هایی که آمریکا باید برای بازگشت به توافق هسته ای و همچنین ایران باید برای بازگشت به تعهداتش در توافق هسته ای بردارد به یک توافق دست یابیم یا نه.

وی ادامه داد: سال هاست که آمریکا چنین تعاملی با ایران دارد. این مذاکرات نیز غیرمستقیم خواهد بود. اکنون نیز هدف ما این است که ببینیم آیا می توان روی یک نقشه راه برای بازگشت هر دو طرف به توافق دست یافت یا خیر.

به گزارش ایرنا رابرت اقتصادی شامگاه آدینه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی پی بی اس، در پاسخ به این سوال که چگونه می خواهید انجام تعهدات ایران را راستی آزمایی کنید، اظهار کرد: ما یک بار از سال 2016 این کار را انجام داده ایم.

وی اضافه نمود: سازمان بین المللی انرژی اتمی می تواند آن راستی آزمایی را انجام دهد، کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که ایران به پایبندی کامل به توافق بازگردد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران یادآور شد: آنها (ایران) امروز 10 برابر بیشتر از زمان مشابه در سال 2017 اورانیوم را غنی سازی می نمایند، بنابراین با آزمایش های ساده در می یابیم که امروز شرایط ما بهتر از آنچه که بوده ایم نیست و شرایط ما بدتر است.

اقتصادی ادامه داد: ما می خواهیم ایران به انطباق با توافق بازگردد و همچنین ایالات متحده هم می داند که باید به پایبندی بازگردد که آن برداشتن تحریم هایی است که با توافقنامه هسته ای که ایران و سایر کشورها داشته اند، ناسازگار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن آماده برداشتن 1500 تحریمی است که دولت ترامپ وضع کرد، گفت: آنچه که رئیس جمهوری بایدن گفت این است که آماده است به انطباق به توافق بازگردد در صورتی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق باشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اضافه نمود: بنابراین ما مجبوریم که کار سخت کوشانه ای را دنبال کنیم، این تحریم ها را ببینیم و اینکه چه کاری باید انجام دهیم تا ایران از مزایایی که قرار بود تحت این توافق داشته باشد، برخوردار گردد.

اقتصادی توضیح داد: بنابراین ما مجبوریم تحریم هایی که با توافق مغایرت داشته باشد را برداریم اگر ایران آماده باشد که اقدامات هسته ای که در مغایرت با تعهدات برجامی اش انجام داده است را معکوس سازد و به ریل سابق بازگرداند.

کمیسیون مشترک برجام روز آدینه به صورت مجازی با حضور ایران، اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سه کشور اروپایی برگزار گردید و قرار است روز سه شنبه به صورت حضوری در وین ادامه یابد.

آمریکا هم گفته است به وین خواهد رفت تا با طرف های برجام بدون ایران، هماهنگی لازم را برای بازگشت به توافق به عمل آورد.

محمد جواد ظریف هرگونه مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد و آن را غیرضروری دانست.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "رابرت اقتصادی از احتمال لغو تحریم ها اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابرت اقتصادی از احتمال لغو تحریم ها اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید