لاوروف و بلینکن هفته آینده مصاحبه می نمایند

به گزارش وبلاگ بخار، ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اِس در سخنانی از رایزنی های نو میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا اطلاع داد.

لاوروف و بلینکن هفته آینده مصاحبه می نمایند

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: لاوروف و بلینکن احتمالا هفته آینده با یکدیگر تماس های جدیدی خواهند داشت. ایالات متحده شاهد علاقه روسیه به مصاحبه در خصوص پاسخ واشنگتن به پیشنهادات امنیتی مسکو است.

ویکتوریا نولاند در ادامه سیاست روسیه هراسی کشورش به بهانه تنش های ادعایی در مرز میان مسکو و کی یف اضافه نمود: پوتین (رییس جمهور روسیه) حتی پس از اینکه ما خواهان کاهش تنش شدیم، نیروهای بیشتری را منتقل کرد!

این در حالیست که روسیه پیشتر از پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی مورد درخواست این کشور به ویژه پیرامون توسعه ناتو به شرق اعلام ناراضایتی نموده بود.

مقام های آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که پاسخ مکتوب این کشور به درخواست های امنیتی روسیه برای مسکو ارسال شده است. جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه با حضور در وزارت خارجه در مسکو پاسخ مکتوب آمریکا به پیشنهادات مرتبط با تضمین امنیتی (ارائه شده از سوی مسکو) را تحویل داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفتم دسامبر در ملاقات مجازی با جو بایدن همتای آمریکایی خود، خواهان ارائه تضمین نسبت به عدم توسعه ناتو به شرق و استقرار سیستم های دفاعی در کشورهای همسایه مسکو شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لاوروف و بلینکن هفته آینده مصاحبه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف و بلینکن هفته آینده مصاحبه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید