ساخت خودرو با منابع انرژی پاک ، فورد با انرژی خورشیدی تولید می شودصفحات خورشیدی زیست محیطی در نقش پنجره ساختمان ، هم برق تولید می کنند و هم اکسیژن

به گزارش وبلاگ بخار، خودورسازی فورد قصد دارد با خریداری 650 مگاوات انرژی خورشیدی از شرکت دی تی ئی انرژی (DTE Energy) در میشیگان، انرژی عملیات تولید خودروهای برقی بی آلاینده را هم از منابع انرژی پاک تامین کند.

ساخت خودرو با منابع انرژی پاک ، فورد با انرژی خورشیدی تولید می شودصفحات خورشیدی زیست محیطی در نقش پنجره ساختمان ، هم برق تولید می کنند و هم اکسیژن

به گزارش وبلاگ بخار و به نقل از موتور1، شرکت خودروسازی فورد با در نظر گرفتن برنامه ویژه ای به نام بیضی آبی (Blue Oval) درصدد است که تمام مراحل عملیات ساخت خودور با منابع انرژی سبز یعنی سازگار با محیط زیست انجام شود.

قسمت هیجان انگیزتر این خبر آنجاست که بنا بر داده های انجمن صنایع انرژی خورشیدی، این امر باعث افزایش 70 درصدی کل انرژی خورشیدی نصب شده در استان میشیگان خواهد شد.

خودروسازی فورد در نظر دارد تا سال 2025 تمام خودروهای این استان و البته همچنین تمام خودورهای خود در جهان را تا سال 2035 با انرژی های تجدیدپذیر تولید کند. گفتنی است که انجام چنین طرح و اهداف خودورسازی فورد از طریق برنامه MIGreenPower شرکت برق دی تی ئی انرژی آمریکا انجام می شود.

فورد برای اولین بار در سال 2019 در برنامه مذکور ثبت نام کرد و اولین مشتری صنعتی بزرگ شرکت برق دی تی ئی انرژی شد. گفتنی است که بیش از 600 کسب وکار و همچنین 2هزار مشتری مسکونی در این برنامه دی تی ئی، ثبت نام کرده اند.

جیم فارلی، مدیر عامل شرکت می گوید: این توافق بی سابقه درباره آینده ای سبزتر و روشن تر برای خودروسازی فورد و استان میشیگان است. او ابتدا یادآور ساخت که امروز به نظر همان روزی است که به سمت رهبری امور می رویم، روز تبدیل شدن صحبت ها به عمل...

اثرات مثبت چنین توافقی میان فورد و دی تی ئی تنها به آنچه که فارلی به آن اشاره کرد یعنی آینده سبزتر به استان مشیگان، محدود نمی شود. بلکه گفتنی است بنا به تخمین دی تی ئی، ساخت آرایه های خورشیدی 250 شغل موقت و 10 شغل دائم ایجاد کنند. این خرید بزرگ خودورسازی فورد باعث افزایش درآمد مالیاتی برای جوامع محلی میزبان پروژه های انرژی تجدیدپذیر دی تی ئی هم خواهد شد و این منجر به تامین بودجه برای ساخت مدارس، جاده ها و رفع سایر نیازهای این جوامع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • صفحات خورشیدی زیست محیطی در نقش پنجره ساختمان | هم برق تولید می کنند و هم اکسیژن

  • تصاویر | تسهیلات مجذوب کننده برای نصب پنل خورشیدی | کدام شهرها بیشتر از این انرژی استفاده می کنند؟

پروژه بیضی آبی، با توجه به هدف خود مبنی بر تولید 600 هزار خودوربرقی فورد تا پایان 2023 و افزایش تولید به 2 میلیون تا پایان سال 2026، به تامین انرژی بسیار زیادی نیاز دارد که با همین منابع انرژی تجدیدپذیر تامین خواهند شد. اگرچه که در نهایت نمی توان ادعا کرد تمام مراحل خودروهای تولید شده در خطوط مونتاژ میشیگان انجام می شوند. همینطور قابل توجه است که فورد در اوایل تابستان امسال سرمایه گذاری خود را در خودروهای برقی افزایش داد و شروع به تأمین ظرفیت باتری مورد نیاز (از نواحی دیگر) برای رسیدن به اهداف تولیدی کرده است.

فورد همچنین در حال ساخت پردیس های تولیدی دیگر در استان های تنسی و کنتاکی آمریکا است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت خودرو با منابع انرژی پاک ، فورد با انرژی خورشیدی تولید می شودصفحات خورشیدی زیست محیطی در نقش پنجره ساختمان ، هم برق تولید می کنند و هم اکسیژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خودرو با منابع انرژی پاک ، فورد با انرژی خورشیدی تولید می شودصفحات خورشیدی زیست محیطی در نقش پنجره ساختمان ، هم برق تولید می کنند و هم اکسیژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید