شامپانزه ها هم دوست دارند خودنمایی نمایند!

به گزارش وبلاگ بخار، یک مطالعه نو نشان می دهد که شامپانزه ها با به نمایش گذاشتن اشیایی که به تازگی آن ها را پیدا نموده اند، دوست دارند خودنمایی نمایند.

شامپانزه ها هم دوست دارند خودنمایی نمایند!

یک مطالعه دانشگاهی که به تازگی در کانادا اجرا شده، نشان می دهد که شامپانزه ها بیشتر از آنچه به نظر می رسد به انسان ها شباهت دارند و همچون انسان ها تمایل به خودنمایی و تماشا شدن از سوی دیگران دارند.

محققان فیلمی از یک شامپانزه بالغ وحشی در اوگاندا به نام فیونا گرفته اند که نشان می دهد مادرش را تشویق می نماید تا به برگی که به تازگی از زمین پیدا نموده، نگاه کند.

دانشمندان پس از آنالیز های مختلف بر روی رفتار شامپانزه ها به این نتیجه رسیده اند که آن ها نیز برای جلب توجه دیگران دست به بعضی رفتار های منحصر به فرد می زنند.

نتایج این پژوهش در مجموعه مقالات آموزشگاه ملی علوم در کانادا منتشر شده است.

تیم تحقیقاتی شامل 84 دانشمند با مطالعه و آنالیز رفتاری دقیق شامپانزه ها در این پژوهش در پی رسیدن به انگیزه واقعی این گونه از میمون سان ها برای بعضی رفتار های خاص هستند. گفته می گردد نتایج این تحقیق به آن ها اجازه می دهد تا توضیحاتی را برای رفتار های دیگر این حیوانات از جمله به اشتراک گذاشتن غذا، نظافت یا انجام بازی های مختلف پیدا نمایند.

منبع: dailymail

وبلاگ بخار وب گردی اخبار داغ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شامپانزه ها هم دوست دارند خودنمایی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپانزه ها هم دوست دارند خودنمایی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید