شناسایی مولکول های آب بر روی دو سیارک!

به گزارش وبلاگ بخار، در مراحل بعدی این پژوهش قرار است از تلسکوپ جیمز وب برای بررسی سیارک های دیگر استفاده شود.

شناسایی مولکول های آب بر روی دو سیارک!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بخار ، با استفاده از داده های ناسا و سازمان فضایی آلمان در DLR، محققان برای اولین بار به وجود مولکول های آب بر روی دو سیارک پی بردند.

به گزارشی پژوهشی که در iopscience منتشر شده است، محققان با استفاده از دستگاه FORCAST به بررسی چهار سیارک دارای سیلیکات پرداختند و درنهایت وجود مولکول های آب را شناسایی کردند.

دکتر آنیسیا آردوندو، محقق اصلی این پژوهش، می گوید: سیارک ها از فرایند شکل گیری سیاره ها به جای مانده اند، بنابراین ترکیبات آن ها بستگی به این دارد که در کدام قسمت از سحابی خورشیدی شکل گرفته اند. از جمله موارد جالب، توزیع آب در سیارک هاست. این موضوع می تواند سرنخ مهمی درباره چگونگی پیدایش آب در زمین ارائه دهد.

سیارک های انیدروز، خشک و سیلیکاتی نزدیک به خورشید شکل می گیرند؛ در حالی که مواد یخی دورتر از خورشید به وجود می آیند. درک مکان سیارک ها و ترکیبات آن ها به ما می گوید که چگونه سیارک ها در سحابی خورشیدی توزیع شده اند و از زمان تشکیل چگونه تکامل یافته اند. توزیع آب در منظومه شمسی برای درک شیوه انتقال یافتن آب به زمین ضروری است. این امر می تواند برای پیداکردن زندگی بالقوه، هم در منظومه شمسی و هم فراتر از آن، راهنمایی های بهتری به ما ارائه کند. آردوندو در ادامه می گوید: ما ترکیبی کشف کردیم که بدون ابهام به آب مولکولی در سیارک های آیریس و ماسالیا نسبت داده می شود. ما از اطلاعات رصدخانه سوفیا (پروژه مشترک ناسا و سازمان فضایی آلمان) استفاده و به این کشف دست پیدا کردیم.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شناسایی مولکول های آب بر روی دو سیارک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مولکول های آب بر روی دو سیارک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید