عفونت بر اثر گاز گرفتن گربه

به گزارش وبلاگ بخار، بدون شک گربه ها از حیوانات خانگی محبوب می باشند، ولی باید بدانیم که گاز آن ها می تواند باعث ایجاد عفونت در بدن ما شود. اگر شما از عواقب گاز یا چنگ گربه ها مطلع نیستید، ضروری است که این مقاله را مطالعه نمایید.

عفونت بر اثر گاز گرفتن گربه

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع :راسخون

بدون شک گربه ها از حیوانات خانگی محبوب می باشند، ولی باید بدانیم که گاز آن ها می تواند باعث ایجاد عفونت در بدن ما گردد. اگر شما از عواقب گاز یا چنگ گربه ها مطلع نیستید، ضروری است که این مقاله را مطالعه نمایید.

در میان دو میلیون گاز گرفتگی حیوانات، 19 درصد به وسیله گربه ها آسیب دیده اند. گاز گربه می تواند به بیماری های عفونی جدی منجر گردد که یکی از رایج ترین آن ها عفونت های باکتریایی می باشد. باکتری به وسیله بزاق دهان گربه به بدن فرد منتقل می گردد.

بر طبق گزارش های اخیر، 80 درصد از تمام کسانی که به وسیله گربه گاز گرفته شده اند، دچار عفونت گشته اند. به سبب این عفونت، افراد به گلو درد، تب، سر درد، تورم غدد لنفاوی و سایر بیماری ها مبتلا می گردند. اگر از محل گاز گرفتگی گربه خون بیاید، احتمال عفونت کمتر خواهد بود، زیرا خون ریزی مقداری از بزاق عفونی را از محل جراحت خارج می کند. عموماً زخمی که بر اثر گاز گربه به وجود بیاید، puncture نامیده می گردد.

گاز گربه ها می تواند به عفونت های گوناگونی منجر گردد که بعضی از آن ها در زیر آمده اند:

عفونت پاستورلا

پاستورلا نوعی باکتری است که در دهان گربه وجود دارد. زمانی که یک گربه، انسان یا حیوانی را گاز می گیرد، این باکتری ها به وسیله محل جراحت وارد شده و آغازگر عفونت می باشند. 2 تا 12 ساعت طول می کشد تا در محلی که گربه گاز گرفته، علائمی مانند درد، قرمز شدگی و تورم ایجاد گردد و در مدت زمان کوتاهی به سایر نقاط بدن هم سرایت می کند. به اسم مثال چنان چه گربه دست را گاز بگیرد، عفونت در بافت های دست ایجاد گشته و به تاندون ها یا حتی استخوان ها هم سرایت می کند.

عفونت استرپتو کوکی

این عفونت، نوعی عفونت باکتریایی است که بر اثر گاز گربه به وجود می آید و منجر به بیماری های مزمن، بیماری های کلیوی، تورم دردناک و هم قرمز شدگی در ناحیه جراحت می گردد.در این عفونت باکتریایی هم، مانند پاستورلا، درد و تورم رفته رفته در سرتاسر بدن توسعه می یابد.

عفونت استافیلو کوکی

این عفونت باکتریایی که بر اثر گاز گربه ایجاد می گردد، به بیماری هایی مانند عفونت پوستی، عفونت خون و ذات الریه می انجامد.

بعضی از اقدامات یاری های اولیه که در کنترل عفونت ناشی از گاز گرفتن گربه سودمند خواهند بود، عبارتند از: شست و شوی محل جراحت با آب و صابون، استفاده از پماد آنتی بیوتیک در آن ناحیه و سپس پوشاندن زخم با پانسمان استریل.

منبع: راسخون

به "عفونت بر اثر گاز گرفتن گربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفونت بر اثر گاز گرفتن گربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید