فارس من، برخورد با سرانجام نامه های تقلبی، اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها برای تشخیص کپی کاری نیست

به گزارش وبلاگ بخار، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهنما و مشاور خاتمه نامه باید تشخیص دهند آیا تحقیق و تفحص به معنای واقعی اجرا شده است، گفت: متاسفانه اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها نسبت به این موضوع وجود ندارد.

فارس من، برخورد با سرانجام نامه های تقلبی، اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها برای تشخیص کپی کاری نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بخار، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که جلوی فروش و تبلیغات انتها نامه و مقاله در سطح خیابان گرفته گردد.

وبلاگ بخار فارس در چندین نوبت این موضوع را پیگیری نموده اند.

داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بخار، گفت: اشکالات جدی در این زمینه وجود دارد که باید بر اساس اصول و ضوابط جلوی این کار گرفته گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه هایی که عنوان انتها نامه ها در آنجا ثبت می گردد باید جلوی انتها نامه هایی که تشابه دارند و از روی انتها نامه های دیگر کپی می شوند را بر اساس فرایند های تعریف شده بگیرند.

اشکال عمده در انجام انتها نامه های تقلبی در اجرا است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشکال عمده در اجراست، یادآور شد: راهنما و مشاور انتها نامه باید تشخیص دهند آیا تحقیق و تفحص به معنای واقعی اجرا شده یا فرد انتها نامه را از روی انتها نامه دیگری کپی نموده است.متاسفانه اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها نسبت به این موضوع وجود ندارد.

محمدی خاطر نشان کرد: انتها نامه ها باید به معنای واقعی مورد ارزیابی قرار بگیرند تا معین گردد آیا دانشجو توان دفاع از انتها نامه را دارد یا خیر؟ اگر به این شکل عمل گردد کار اصلاح می گردد.

با پذیرش زیاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی فضا به سمت نامناسبی می رود

وی با بیان این موضوع که تعداد دانشکده ها زیاد شده است ،ادامه داد: با پذیرش تعداد زیادی دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی فضا به سمت و سوی استفاده نامناسب می رود در حالی که باید آنالیز گردد افرادی که می خواهند تحصیل نمایند و مدرک بگیرند به چه میزان کارآیی دارند و آنها را مورد ارزیابی قرار داد.

ارزیابی دانشجویان باید بنیادی تر باشد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: ارزیابی ها باید بنیادی تر و اساسی تر انجام گردد اینکه قوانین و مقررات سخت گیرانه داشته باشیم افراد برای رسیدن به اهداف خود راهکار دیگری پیدا می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، برخورد با سرانجام نامه های تقلبی، اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها برای تشخیص کپی کاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، برخورد با سرانجام نامه های تقلبی، اهتمام ویژه ای در دانشگاه ها برای تشخیص کپی کاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید