معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت نام در آن

به گزارش وبلاگ بخار، ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه 1401 ساعت 9 صبح شروع شده و به مدت یک هفته، ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام ادامه خواهد داشت.

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت نام در آن

بنابراین مشتریان از این تاریخ می توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو، خودرو مورد نظر خود را انتخاب نموده و ثبت نام ماشین را انجام دهند.

مشتریان و کاربران عزیز توجه داشته باشند که تقدم یا تأخیر در سامانه ثبت نام ایران خودرو یا ثبت نام سایپا، تأثیری در برنده شدن آنها در قرعه کشی ندارد. همه خودروسازان دولتی و بخش خصوصی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به صورت شفاف، محصولات را به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو عرضه خواهند کرد.

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان و مشتریان خرید خودرو بستری را فراهم نموده که خرید خودرو با شفافیت کامل و بدون هیچ شبهه ای برگزار شود و خودروسازان خصوصی و دولتی فروش خودرو را به وسیله قرعه کشی یا پیش فروش خودرو با ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام دهند.

سامانه فروش خودرو، طبق دستور رئیس جمهور و وزیر صمت برای ایجاد شفافیت فروش خودرو به وسیله خودروسازان بخش خصوصی و دولتی راه اندازی شده و متقاضیان به وسیله ثبت نام در این سامانه، خرید خودرو را انجام خواهند داد.

برنامه اعلام ثبت نام های فروش خودرو در سایت

تمامی محصولات خودروسازان داخلی در سامانه قرار گرفته و برای نمونه متقاضیان خرید خودرو می توانند با ثبت نام ایران خودرو یا سایپا، خودرو مورد نظر خود را خریداری می نمایند.

در سامانه متمرکز فروش، 30 خودرو از محصولات خودروسازی دولتی و خصوصی طبق گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای متقاضیان خرید خودرو عرضه می شود. به این صورت که عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو بسیار متنوع بوده و چندین برابر ظرفیت دوره های قبل است.

متقاضیان خرید خودرو با خیال آسوده می توانند از این فرصت استفاده نموده و خودرو مورد نظر خود را به مدت 1 هفته از خودروسازان بخش دولتی و خصوصی، خریداری نمایند. فرآیندی که در سایت ثبت نام خودرو انجام می گیرد، شفاف بوده و تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان است.

متقاضیان برای ثبت نام ماشین و شرکت در قرعه کشی خودرو یا ثبت نام برای خرید خودرو پیش فروش سایپا می توانند در مدت زمان معین شده به آدرس اینترنتی sale.iranecar.com در سامانه متمرکز فروش مراجعه نموده و ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند.

چگونگی ثبت نام در سامانه فروش خودرو

مشتریان خرید خودرو برای ثبت نام سایپا و ایران خودرو و سایر خودرو سازی ها باید مراحل زیر را انجام دهند.

ورود یا ثبت نام

متقاضیان ابتدا برای ثبت نام ماشین باید اطلاعات شخصی خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد نمایند، بنابراین با انتخاب گزینه ورود یا ثبت نام، وارد صفحه اصلی سایت قرعه کشی خودرو می شوند.

ایجاد حساب کاربری در سایت قرعه کشی خودرو

کاربران با انتخاب گزینه ثبت نام، فرمی را که مربوط به اطلاعات اولیه کاربران است، تکمیل نموده و در سامانه یکپارچه فروش خودرو حساب کاربری ایجاد می نمایند. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، آدرس و کلمه عبور است.

تکمیل فرم ثبت نام ماشین

متقاضی بعد از ایجاد حساب کاربری، به صفحه اصلی ثبت نام وارد شده و باید همه معینات خود را در این صفحه تکمیل کند. بعلاوه در این قسمت از سایت ثبت نام خودرو، تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامی است. در ادامه، مشتری بعد از انتخاب گزینه ثبت و ادامه، وارد صفحه اصلی سامانه متمرکز فروش، برای انتخاب خودرو می شود.

انتخاب خودرو از سامانه

مشتری با راهنمایی به این صفحه، لیست خودروها را مشاهده نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب می نماید.

انتخاب بخشنامه

در این مرحله، بعد از انتخاب خودرو، متقاضی لیست بخشنامه های فروش را مشاهده نموده و با انتخاب یکی از بخشنامه ها در سامانه، به مرحله بعد وارد می شود.

مشاهده اطلاعات

مشتری در این صفحه، همه اطلاعات ثبت شده در مراحل قبل را مشاهده و تأیید می نماید که این اطلاعات شامل مواردی نظیر اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و انتخاب خودرو است.

دریافت کد رهگیری

متقاضیان و مشتریان در این مرحله از خرید خودرو، کد رهگیری دریافت می نمایند. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه کشی را انجام داده و نام آنها در لیست افرادی که در قرعه کشی شرکت نموده اند، قرار خواهد گرفت.

کلام آخر

بنابر آنچه در قسمت فوق بیان شد، یک هفته زمان برای ثبت نام متقاضیان در اولین دوره فروش خودرو در نظر گرفته شده و عجله یا تأخیر مشتریان در ثبت نام، تأثیری در قرعه کشی و برنده شدن آنها ندارد. قرعه کشی خودرو با نظارت سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان خودرو انجام می شود.

سامانه یکپارچه فروش خودرو با آدرس اینترنتی sale.iranecar.com از 25 اردیبهشت ماه 1401 در دسترس مشتریان قرار گرفته و متقاضیان تا قبل از 27 اردیبهشت ماه، بخشنامه های مختلف فروش، شرکت های خودروسازی دولتی و خصوصی را مطالعه می نمایند. از تاریخ 27 اردیبهشت ماه، می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

منبع: تجارت نیوز

به "معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت نام در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت نام در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید