مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه و تویوتا راوفور

به گزارش وبلاگ بخار، وقتی از رنو کولیوس حرف می زنیم، طبیعی است که پای انتخاب های دیگری هم در میان باشد؛ یعنی شما می توانید به جای کولیوس، انتخاب های دیگری هم داشته باشید. در این بازه قیمتی و با بودجه ای که شما می خواهید صرف خریدن کولیوس کنید، رقبای متعددی با این خودرو در رقابت هستند. باید آنالیز کرد که به جای کولیوس کدام خودروها را می توان انتخاب کرد؟

مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه و تویوتا راوفور

معمولاً از هیوندای سانتافه، هیوندای توسان، تویوتا راوفور و چندین خودروی دیگر به عنوان انتخاب هایی هم سطح با کولیوس نام می برند؛ خودروهایی که در حوزه شاسی بلندهای کامپکت مطرح هستند. در این مقاله، به مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه و ویوتا راوفور می پردازیم.

مقدمه ای بر مقایسه رنو کولیوس

رنو کولیوس یکی دیگر از شاسی بلندهای موجود در بازار است که ازنظر کیفیت سواری فوق العاده است و برای رانندگی های خارج شهر، گزینه مناسبی محسوب می گردد. رنو کولیوس طراحی کاملاً خاص، به روز و اسپرتی دارد. بعلاوه، طراحی کابین کولیوس هماهنگ با ظاهر آن است و این یعنی با یک کابین زیبا و ارگونومیک روبه رو هستیم.

رنو کولیوس از نمای روبه رو

مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه

معمولاً وقتی که موضوع مقایسه رنو کولیوس مطرح می گردد، باید مدل های شبیه هم را مدنظر داشته باشیم؛ یعنی مدل کولیوس 2017 با سانتافه 2016. سانتافه را باید جزء خوش نام ترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار بدانیم؛ برندی که وقتی نامش برده می گردد، انبوهی از آپشن ها، اعتبار و کیفیت در فکر تداعی می گردد. به همین سبب، سانتافه را جزء پرفروش ترین خودروهای وارداتی کشور می دانند. سانتافه ظاهری کاملاً اروپایی دارد و طراحی آن به شدت خاص، به روز و پویا از آب در آمده است.

این خودرو کابین و طراحی ظاهری کاملاً اسپرت و همه پسندی دارد و فضای داخل کابین برای سرنشینان، حسابی جادار است. کارشناسان کیفیت متریال آن را قابل قبول می دانند، اما در مقایسه با نسخه تازهتر و نسل دوم کولیوس، طبق معمول باید مورد رنو را بهتر بدانیم؛ زیرا متولیان این کمپانی سعی نموده اند در مدل مفهومی خود، اشکالات نسل قبلی کولیوس را برطرف نمایند و قدرت نمایی آشکاری در طراحی خودرو داشته باشند.

نمای داخلی رنو کولیوس

ازنظر فرمان پذیری، قدرت و شتاب شرایط کولیوس بهتر است. رنو کولیوس برای رانندگی های خارج شهر گزینه مناسبی محسوب می گردد، درحالی که سانتافه را بیشتر یک گزینه شهری می دانند و کمی به کندی و شتابِ کم معروف است. به نظر می رسد که رنو دست برتر را در طراحی کولیوس داشته باشد. بااین حال بزرگ ترین مزیت سانتافه، خرید و فروش راحت تر آن در نسخه های کارنموده است.

بد نیست برای مقایسه بهتر و کسب اطلاعات بیشتر پیش از خرید خودرو، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه رنو کولیوس با تویوتا راوفور

تویوتا برندی معتبر، پرفروش و قابل احترام از کشور آفتاب تابان است. در کل، کارشناسان برترین شاسی بلندها را متعلق به ژاپن و آمریکا می دانند، اما از سوی دیگر، رنو هم با مشارکت نیسان، در حال نشان دادن خودش در این کلاس است. از نظر طراحی، کولیوس های نسل دوم و تازهتر طراحی هایی بهتر، به روزتر و خاص تری دارند. رنو که در نسل قبلیِ این خودرو متوجه اشکال عمده کارش شده بود، سعی کرد که نقطه ضعف خود را به یک نقطه قوت تبدیل کند.

نسل تازه تویوتا راوفور نسبت به نسل های قبل از خود تغییراتی داشته است؛ ازجمله اینکه فیس لیفت شده و حالتی تند و تیزتر و تهاجمی تر به خودش گرفته است. در واقع، می توان طراحی تویوتا راوفور را ساده ولی قدرتمند تلقی کرد، درحالی که طراحی رنو کولیوس کاملاً خاص، به روز و اسپرت است. البته باز هم می توانیم انتخاب را به سلیقه افراد واگذار کنیم؛ هرچند که در نگاه اول باید کولیوس را بهتر بدانیم. فضای داخلی تویوتا راوفور را کمی خشن و قدیمی می دانند و در این زمینه هم نمره قبولی را ازنظر به روزبودن باید به رنو کولیوس بدهیم.

نمای پشتی نو کولیوس

به باور عمده صاحب نظران در مقایسه رنو کولیوس با تویوتا راوفور، کولیوس لوکس تر از آب درآمده است، هرچند گروهی از کارشناسان طراحی داشبورد و داخل کابین تویوتا راوفور را به واسطه دسترسی راحت تر به ادوات کنترل ایمن تر می دانند. از نظر ایمنی، هر دو خودرو نمره 5 ستاره از Euro NCAP دارند. درضمن، کولیوس آپشن هایی دارد که راوفور ندارد: سقف پانوراما، سیستم اتوپارک، ترمزدستی برقی، اتوهلد و … . ازنظر کارکرد پیشرانه تاحدودی اوضاع تویوتا راوفور در مقایسه رنو کولیوس بهتر است. در مقابل، باید گفت که اوضاع کولیوس در مصرف سوخت بهتر از تویوتا راوفور است.

در سرانجام پبشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه رنو کولیوس است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ بخار آگهی های خریدوفروش رنو کولیوس را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ بخار در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه و تویوتا راوفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو کولیوس با هیوندای سانتافه و تویوتا راوفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید