پراید، کوئیک، تارا، تیگو و فیدلیتی پرایم چند شد؟ ، جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش وبلاگ بخار، قیمت خودرو دهم تیر در سردرگمی کامل به سر می برد. به رغم بازگشت بازار به مدار صعودی از میانه خرداد، روند قیمت ها از هفته پیش کاهشی شد و این هفته بازار خودرو کار خود را در سردرگمی شروع کرد.

پراید، کوئیک، تارا، تیگو و فیدلیتی پرایم چند شد؟ ، جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش وبلاگ بخار به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز 10 تیرماه 1402 در ثبات کامل قرار گرفته است.

بازار خودرو از ماه های اخیر داخل چرخه کاهش و رکود گیر نموده و با نبود خریدار، نمی تواند بیشتر صعود کند. بعلاوه کاهش های عجیبی که این بازار با شروع ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تجربه کرد و از سوی دیگر افزایش نرخ های درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را تا حد بسیاری پایین آورد و به قیمت ها اجازه کاهش بیشتر را نداد.

در سایت های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به توضیح زیر ثبت شده است.

پراید 131 و پراید 111 به عنوان دو خودروی مالی و پرطرفدار بازار، بدون تغییر قیمتی مانده و به ترتیب با نرخ های 325 و 340 میلیون تومان خرید و فروش شدند.

کوئیک دنده ای S که از دیگر خودروهای مالی شرکت سایپا محسوب می گردد، با نرخ دو روز گذشته، یعنی 356 میلیون تومان معامله شد.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما، هاچ بک نو ایران خودرو از سری 206 بوده که آن هم در قیمت 570 میلیونی روز گذشته ثابت ماند.

سدان لوکس ایران خودرو یعنی تارا اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با 820 میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز، شرایط دقیقاً مشابه بازار داخلی است. قیمت خودرو امروز در همه محصولات این بازار ثابت ماند.

جک J4 کرمان موتور به عنوان مقرون به صرفه ترین مونتاژی بازار، مدت هاست که در کانال 800 میلیون تومانی گیر نموده است.

ام وی ام X22 PRO نیز در رتبه دوم، چند روزی است که در قیمت یک میلیارد و 10 میلیون تومان ثابت بوده و توان تغییر قیمت ندارد.

تیگو 5 IE دقیقاً مشابه رقبای خود، با نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومانی معامله شد.

فیدلیتی پرایم 5 نفره بهمن موتور که از کراس اوورهای پرطرفدار چینی در بازار است، هیچ تغییر قیمتی تجربه ننموده و با قیمت یک میلیارد و 720 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

عماد جعفری کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو هم چنان در رکود به سر برده و خریدار زیادی در بازار دیده نمی گردد. اما شاید بتوان گفت که در بازار خودروهای داخلی، تعداد خرید و فروش ها نسبتاً بیشتر است اما قدرت چانه زنی با خریدار بوده و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان می دهند.

تا زمانی که تکلیف واردات خودروهای کارنموده تعیین نشده و از سوی دیگر، شروع فروش محصولات خودروسازان با قیمت های اعلامی شورای رقابت (باید درنظر داشت که خودروساز از زمان اعلام قیمت ها به وسیله شورای رقابت، برنامه فروش نوی منتشر ننموده است)، خریداران تمایل زیادی به خرید نشان نمی دهند.

اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، حباب قیمت خودرو بیش از حد خالی شده و در بعضی موارد، حتی به زیر قیمت کارخانه نیز آمده است. این امر، اتفاق خوبی بوده و امید داریم هم چنان بازار خودرو در این شرایط بماند. زیرا بازار خودرو برخلاف مسکن، کالای مصرفی بوده و سود کردن در این بازار، اتفاق خوبی نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "پراید، کوئیک، تارا، تیگو و فیدلیتی پرایم چند شد؟ ، جدول قیمت ها را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراید، کوئیک، تارا، تیگو و فیدلیتی پرایم چند شد؟ ، جدول قیمت ها را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید