مکرون: اروپا دست از ساده لوحی بردارد

به گزارش وبلاگ بخار، ایرنا نوشت: شبکه خبری فرانس24 نوشت: امانوئل مکرون در حاشیه امضای قرارداد خرید کشتی های جنگی فرانسوی به وسیله یونان، با تاکید بر افزایش خودمختاری نظامی گفت که اروپا باید ساده لوحی را کنار بگذارد.

مکرون: اروپا دست از ساده لوحی بردارد

به گزارش تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز سه شنبه پس از امضای قرارداد خرید کشتی های جنگی فرانسوی به یونان به ارزش سه میلیارد یورو (3.51 میلیارد دلار)، گفت که اروپا باید در دفاع از منافع خود و ایجاد ظرفیت نظامی دست از ساده لوحی بردارد.

مکرون این سخنان را در پی امضای پیمان راهبردی دفاعی و امنیتی با یونان به اسم بخشی از کوشش ها برای افزایش خودمختاری نظامی اروپا ایراد کرد؛ پیمانی که به گفته رئیس جمهوری فرانسه پس از لغو جنجالی قرارداد خرید زیردریایی های فرانسه به وسیله استرالیا حتی حیاتی تر است.

مکرون در نشست خبری در کنار کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت: این پیمان به امنیت اروپا، تقویت خودمختاری و حاکمیت راهبردی اروپا و در نتیجه صلح و امنیت بین المللی یاری می نماید.

وی در این نشست بعلاوه تاکید نمود که تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد خرید زیردریایی های هسته ای فرانسه، راهبرد پاریس در منطقه هند و اقیانوس آرام را تغییر نمی دهد. مکرون در ادامه گفت: لغو قرارداد تاثیر نسبتا محدودی بر فرانسه خواهد داشت.

میتسوتاکیس هم در خصوص این توافق گفت: این امر ما را برای چندین دهه به هم پیوند می زند.

دولت آتن پیش از این و در سالجاری سفارش 24 فروند جنگنده رافائل ساخت شرکت هواپیماسازی داسو را داده و نخستین کشور اتحادیه اروپا است که هواپیمای جنگی خریداری نموده است.

فرانسه در اوایل ماه جاری و در پی لغو قرارداد خرید 12 فروند زیردریایی به وسیله استرالیا و امضای پیمان آکوس میان واشنگتن، کانبرا و لندن بسیار خشمگین شد و آن را خنجر از پشت توصیف کرد. اما همین ماجرا باعث شد تا پاریس به آنالیز دقیق تر اتحادهای دیرینه روی آورد. مکرون امروز سه شنبه برای نخستین بار و در حاشیه امضای توافق فروش کشتی جنگی به یونان، فرصت را غنیمت شمرد و خواهان خودمختاری بیشتر اروپا شد، چراکه به گفته وی واشنگتن به طور فزاینده ای منافع خود را نسبت به چین و هند و اقیانوسیه تغییر جهت داده است.

مکرون در این اظهارات تاکید نمود که اروپایی ها باید ساده لوحی را کنار بگذارند. وی اضافه نمود: وقتی ما تحت فشار قدرت ها قرار می گیریم که گاهی اوقات (موضع آنها) سخت می گردد، باید واکنش نشان داده و ثابت کنیم که قدرت و ظرفیت دفاع از خود را داریم. مکرون اعلام نمود: ما نه در پی تشدید تنش بلکه در پی حفاظت از خود هستیم.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "مکرون: اروپا دست از ساده لوحی بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: اروپا دست از ساده لوحی بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید