واتساپ قابلیت مسدودسازی دریافت پیغام از افراد ناشناس را آزمایش می نماید

به گزارش وبلاگ بخار، طبق گزارش های منتشر شده از منابع معتبر، در حال آزمایش یک ویژگی نو برای افزایش محافظت از اطلاعات کاربران با مسدود کردن پیغام های مخاطبین ناشناس است. این ویژگی که مسدود کردن پیغام ها از حساب های کاربری ناشناس نامیده می گردد، انتظار می رود پیغام های افرادی که شماره آن ها در فهرست مخاطبین کاربر ذخیره نشده اند را مسدود کند.

واتساپ قابلیت مسدودسازی دریافت پیغام از افراد ناشناس را آزمایش می نماید

افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت های واتساپ یعنی WABetaInfo با انتشار این خبر بیان کرد که کاربران واتساپ پس از ارائه این قابلیت می توانند محدودیتی برای تعداد پیغام های دریافتی از مخاطبین ناشناس در یک بازه زمانی معین معین نمایند. با رسیدن به این مرز معین شده، برنامه واتساپ به صورت اتوماتیک هر پیغام اضافی از آن حساب ها را مسدود خواهد نمود. ظاهراً این ویژگی در نسخه بتای واتساپ برای اندروید نسخه 2.24.17.24 مشاهده شده است.

با فعال شدن این ویژگی، پیغام های حساب های کاربری ناشناس که از مرز معین شده عبور نمایند، مسدود خواهند شد. در حالی که واتساپ از مدت ها قبل ابزارهای اتوماتیکی را برای شناسایی فعالیت های مخرب و اسپم فراهم نموده است تا به کاربران در برابر پیغام های ناخواسته یاری کند، این ویژگی اقدامات پیشگیرانه تری برای حفاظت ارائه می دهد. هدف واتساپ از این ویژگی ارائه لایه های حفاظتی اضافی در برابر کلاه برداری، فیشینگ و سایر محتوای خطرناک است که می تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد یا تأثیر منفی بر دستگاه های آن ها داشته باشد.

بعلاوه پیغام های اسپم و ناخواسته می توانند فشار زیادی بر برنامه وارد نموده و باعث کندی دستگاه شوند. با فعال سازی این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود به طور قابل توجهی حجم داده های پردازشی را کاهش دهند. این کاهش بار پردازشی به تجربه ای روان تر و کارآمدتر از برنامه منجر خواهد شد. این نسخه هم اکنون برای کاربران در گوگل پلی استور قابل دسترسی است. با این حال، گفتنی است که برای بهره مندی از این ورژن، باید در برنامه بتای واتساپ ثبت نام نموده باشید.

علاوه بر این، یکی دیگر از قابلیت های تازه مرتبط با حریم خصوصی که اخیراً به این پیغام رسان افزوده شده، امکان خروج آسان تر از گروه های نامطمئن است. در حال حاضر معین نیست که واتساپ این قابلیت تازه مسدودسازی دریافت پیغام از افراد ناشناس را چه زمانی در اختیار عموم کاربرانش قرار می دهد، اما با این ویژگی تازه واتساپ یک قدم دیگر به سمت فراهم آوردن فضایی امن تر برای ارتباطات پیغام رسانی برداشته است.

منبع: business-standard

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ قابلیت مسدودسازی دریافت پیغام از افراد ناشناس را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ قابلیت مسدودسازی دریافت پیغام از افراد ناشناس را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید