واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی مجوزدار برای استفاده بچه ها

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/زنجان رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی است که در حال حاضر مجوز استفاده در بچه ها را نیز دارد که در دو نوبت با فاصله یک ماه به گروه های سنی زیر 18 سال تزریق می شود.

واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی مجوزدار برای استفاده بچه ها

علیرضا بیگلری در گفت وگو با وبلاگ بخار، اظهار کرد: با توجه به شرایط در افراد بالاتر از 18 سال واکسن یادآور واکسن پاستوکووک به نام پاستوکووک پلاس با فاصله یک ماه به عنوان دز سوم تزریق می شود.

این مسئول با بیان اینکه حدود 15 میلیون دز تحویل وزارت بهداشت شده است، اضافه کرد: پاستوکووک پلاس تنها واکسن کووید - 19 دنیاست که اساسا با هدف تزریق به عنوان دز یادآور طراحی و تولید شده است و چون می تواند به عنوان دز یادآور سایر واکسن ها نیز استفاده شود، با استقبال بسیار زیاد و گسترده مردمی روبرو شده که نشانگر کیفیت این واکسن و اعتماد یک صد ساله مردم به واکسن های تولیدی انستیتوپاستور ایران است.

بیگلری ادامه داد: اکنون هم که تعیین شده این واکسن بر روی واریانت امیکرون موثر است، قطعا درخواست ها بسیار افزون تر خواهد شد. در حال حاضر واکسن تحویلی پاستوکووک پلاس به عنوان دز یادآور به افرادی زده می شود که سایر واکسن ها مثل سینوفارم را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است برای بیش از 60 میلیون نفر که واکسن های متفرقه از جمله سینوفارم را تزریق کرده اند، امکان تامین پاستوکووک پلاس وجود ندارد.

این مسئول یادآور شد: هفته آینده محموله پاستوکووک پلاس تحویل استان ها خواهد شد، ولی تاکید شده که منحصرا به افرادی که قبلا واکسن پاستوکووک را دریافت کرده اند، تزریق شود.

رئیس انیستیتوپاستور ایران شرح داد: البته برای بچه ها پاستوکووک تزریق می شود و پاستوکووک پلاس نیاز نیست و خوشبختانه واکسن پاستوکووک به مقدار فراوان در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی مجوزدار برای استفاده بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی مجوزدار برای استفاده بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید