خاتمه همایش ملی گیاهان دارویی در دامغان

به گزارش وبلاگ بخار، همایش ملی گیاهان دارویی، طب سنتی و سلامت جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار گردید.

خاتمه همایش ملی گیاهان دارویی در دامغان

در این همایش که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، محققان و صاحب نظران نتایج آخرین تحقیقات و دستاورد های تاثیر دارو های گیاهی و طب سنتی، در سلامت جامعه را آنالیز کردند.

رضوان دبیر علمی همایش گفت: از 183 مقاله ارسالی به دبیرخانه 153 مقاله پذیرفته شده که 15 مقاله به صورت سخنرانی و 138 مقاله به صورت پوستر با موضوع گیاهان دارویی در صنایع عذایی وتبدیلی، کاربرد طب سنتی در سبک زندگی سالم و شناسایی مواد مؤثره در گیاهان دارویی ارائه شد.

محمدباقر رضایی رئیس اتحادیه های انجمن علمی گیاهان دارویی ایران گفت: بیش از 10 هزار و 900 گونه گیاهی در کشور شناسایی شده که 2 هزار و 300 گونه گیاهان دارویی است.

وی توضیح داد: به دلیل تخریب مراتع، نسل برخی از گیاهان دارویی در حال انقراض است.

ابراهیمی ورکیانی دبیر کار آفرینی گیاهان دارویی معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری هم گفت بر اساس نقشه جامع علمی کشور سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی می تواند معادل اقتصاد نفت، کشور را متحول کند.

وی گفت: 850 شرکت دانش بنیان گیاهی در کشور فعال است که 198 شرکت دانش بنیان در بخش گیاهان دارویی، تحقیقات انجام می دهند.

محمدعلی رضایی رئیس اتحادیه انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی و مواد غذایی کشور هم از صادرات 2 هزار تن گیاهان دارویی به ارزش 600 میلیون دلار اطلاع داد و اضافه نمود: گل محمدی، زعفران، باریجه و آنغوزه بیشترین گیاهان دارویی هستند که به کشور های اروپایی صادر می شوند.

سخنرانی دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی و اسلامی در مورد کاربرد طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری ها و تجلیل از صاحبان مقالات برتر از دیگر برنامه های این همایش بود.

در استان سمنان 2 هزار رو 300 گونه گیاهی شناسایی شده که یک هزار رو 800 گونه گیاهی در صنعت دارویی کاربرد دارد.

وبلاگ بخار سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خاتمه همایش ملی گیاهان دارویی در دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه همایش ملی گیاهان دارویی در دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید