پدر هنری پیکاسو را می شناسید؟

به گزارش وبلاگ بخار، پل سزان یکی از شناخته شده ترین نقاشان فرانسوی است که آثارش دنیای کاملا نو و متفاوتی را به روی هنر قرن بیستم باز کرد. نفوذ این هنرمند به واسطه تابلوهایش و به چالش کشیدن ارزش های هنری در قرن بیستم به قدری قابل توجه است که حتی پیکاسو و ماتیس او را پدر همه ما خوانده اند.

پدر هنری پیکاسو را می شناسید؟

به گزارش وبلاگ بخار، سزان که الهام بخش نسل های زیادی از هنرمندان بوده و البته همچنان نیز هست، با رویکرد تحلیلی ای که به طبیعت داشت، به واسطه تابلوها و پرتره هایش از طبیعت که تسلط رنگ تیره در آنان به چشم می خورد، معروفیت پیدا کرد. در ادامه به مناسبت زادروز این هنرمند نگاهی به تابلوهای او خواهیم داشت.

تصاویر این گزارش از سایت موزه متروپولیتن نیویورک برداشته شده اند.

در پاییز 1866، سزان مجموعه ای از نقاشی های چهره عموی مادری اش، دومینیک اوبر را با لباس های مختلف خلق کرد که تصویری از این مجموعه تابلوها را در پایین تر مشاهده می کنید.

سزان اغلب مکان های متروکه ای نزدیک استودیوی خود در خارج از ایکس را نقاشی می کرد، اما او این خانه را که پایین تر مشاهده می کنید، با شکاف شومش تنها یک بار به تصویر کشید.

از پل سزان به درستی به خاطر نقش عمده اش در ظهور مدرنیسم در قرن بیستم یاد می گردد. نقاشی های او زبان بصری بدیعی از فرم، منظره و ساختار را معرفی کرد و قراردادهای قدیمی را در چیدمان رسمی یک تصویر به چالش کشید. سزان با موضوع خود با صرفه جویی زیادی برخورد می کرد. علائم قلم موی او نازک و مفصل است، پالت زرد و سبز او نسبتاً ساده است، و نواحی از بوم بدون برس است و زمین را در تکه هایی که به عنوان رنگ خوانده می شوند، نمایان می نماید.

در ادامه تابلوهایی را از این هنرمند مشاهده می کنید که بازی او با طبیعت را به طرز غافلگیرانه ای نشان می دهد.

در این تابلو نقاشی باشکوه و شلوغ که پایین تر مشاهده می کنید، یک دستمال سفره به شکل کوه سنت ویکتور به تصویر کشیده شده است. این اثر در فاصله سال های 1876 تا 1877 در خانه پدر سزان واقع در اکس خلق شد. مدت ها گمان می رفت، قطعه زینتی که در پس زمینه نقاشی دیده می گردد را این هنرمند در دوران جوانی خلق نموده است.

سزان به ندرت گیاهان گل دار یا دسته گل های تازه بریده شده را موضوع نقاشی خود قرار می داد. با این حال اما او در چند تابلویی که پایین تر مشاهده می کنید، پایبندی خود را شکسته و در نقاشی هایش گل و گیاهان را مشاهده می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پدر هنری پیکاسو را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر هنری پیکاسو را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید