کاغذ دیواری، معرفی و کاربرد آن

به گزارش وبلاگ بخار، راه های متنوعی برای تغییر در طراحی و دیزاین خانه از استفاده از پارکت و کاغذ دیواری گرفته تا تغییر بعضی از وسایل منزل وجود دارد، با توجه به اینکه کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های زیادی موجود می باشد و طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهد یکی از پرکاربردترین مواردی است که برای تغییر فضای خانه به کار برده می گردد.

کاغذ دیواری، معرفی و کاربرد آن

امروزه در بازار، کاغذ دیواری های مختلفی با طرح، رنگ و جنس های متفاوت عرضه می شوند که از نظر زیبایی با انواع دکوراسیون داخلی منازل تطبیق و هم خوانی دارند. کاغذ دیواری نوعی پوشش تزیینی برای سطوح دیوارهای ساختمان می باشد و ظاهری زیبا به فضای ساختمان می بخشد و در انواع مدل ها فراوری می گردد. کاغذ دیواری علاوه بر اینکه زیبایی را به خانه شما می آورد در پوشاندن ترک ها و خرابی های دیوار نیز مؤثر است. البته باید توجه کرد که دلیل اصلی لک شدن دیوار برطرف شده باشد و سطح زیر کاغذ دیواری آماده برای نصب باشد تا نما و جلوی دیوار و کاغذ بیشتر گردد.

در انتخاب کاغذ دیواری دقت کنید که به اندازه کافی استحکام داشته و قابل شست و شو باشد چرا که در این صورت عمر کاغذ دیواری بیشتر شده و کیفیتش در مدت طولانی تر حفظ می گردد.

کاغذ دیواری نورانی

با پیشرفت تکنولوژی و عملی شدن ایده های خلاقانه نوعی کاغذ دیواری وارد بازار شده که در بافت آن چراغ های LED تعبیه شده است و علاوه بر اینکه به عنوان یک دیوار پوش عمل میکند باعث زیبایی و نورانی شدن فضا در شب نیز می گردد. این کاغذهای دیواری در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شوند که متناسب با هر نوع دکوراسیونی طراحی شده اند. برق مصرفی چراغ های LED به کار رفته شده در این کاغذ دیواری ها 3 تا 5 ولت می باشد که شب هنگام نور ملایمی به فضای مورد نظر می بخشد.

این نوع کاغذ دیواری ها را می توان متناسب با فضا و دکوراسیون در اتاق نشیمن، پذیرایی و یا اتاق خواب به کار برد. نکته مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری باید نور و ابعاد فضا را در نظر گرفت. هم چنین باید دقت گردد که کاغذ دیواری با دکوراسیون منزل هم خوانی داشته باشد.

کاغذ دیواری پوستری

این نوع کاغذ دیواری نمایی شبیه به پوستر دارد اما با ابعادی وسیع تر و کیفیت بهتر، چاپ و بر روی دیوار نصب می گردد. کاغذهایی که در چاپ کاغذ دیواری های پوستری استفاده می شوند شامل کاغذهای فیبرو، پاستل، کتان و چرم می باشند. نوع چاپ و رنگ های به کار رفته در این نوع کاغذ دیواری ها تاثیر بسیاری در کیفیت این نوع کاغذ دیواری ها دارد. از انواع پوستر دیواری می توان به کاغذ دیواری های سنتی، هنری، تاریخی، هندسی و طبیعت اشاره نمود. این کاغذ دیواری ها جلوه بی نهایت زیبا به فضا می دهد اما در حین انتخاب این نوع از کاغذ دیواری باید به چند نکته دقت گردد، اول اینکه طرح به اندازه کافی زیبا و با کیفیت باشد و دوم اینکه فضا برای اجرای این کاغذ دیواری مناسب باشد تا بعد از مدتی افراد را خسته و فضا را تکراری نکند. اما در نهایت چیزی که معین نماینده طرح کاغذدیواری است سلیقه هر شخص است.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی نوع جدیدی از کاغذ دیواری است که در زیباسازی فضاهای مدرن و خاص به کار می رود. در این نوع کاغذ دیواری اشکال هندسی، تصویر بناهای تاریخی، تصویر گل و گیاه و… به صورت پوسترهای سه بعدی طراحی و فراوری و در اندازه های استاندارد و به صورت سفارشی به متقاضیان تحویل داده می گردد. این نوع از کاغذ دیواری نیز در طرح ها و مدل های مختلف وجود دارد که می توان هر نوع از آن را انتخاب کرد و به کار برد.

کاغذ دیواری داماسک

این مدل کاغذ دیواری بیشتر در خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک و یا ترکیب کلاسیک و مدرن به کار برده می گردد و یکی از پرطرفدارترین مدل های کاغذ دیواری است. اگر چه می توان از این مدل کاغذ دیواری در هر قسمتی از منزل استفاده کرد اما بیشتر در پذیرایی و اتاق نشیمن به خصوص روی دیوار پشت تلویزیون، این مدل از کاغذ دیواری به کار برده می گردد. کاغذ دیواری داماسک در رنگ های مختلفی چون طلایی، نقره ای، مشکی و.. وجود دارد.

کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری نانوون یکی از با کیفیت ترین انواع کاغذ دیواری است. این نوع از کاغذ دیواری در طرح ها و نقش های مختلفی وجود دارد و به علت ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، پوسیدگی و پارگی و هم چنین امکان شست و شو بسیار محبوب می باشد.

انتخاب کاغذ دیواری

نکته اولی که برای معین نوع و طرح کاغذ دیواری باید در نظر داشت انتخاب سبک مناسب است. با توجه به محیط، وسایل و ایده های شخصی سبک مورد نظر و دلخواهتان را انتخاب کنید. اولین و مهم ترین قدم همین موضوع است. بعد از انتخاب سبک می توانید این پیشنهادات کلی را در نظر بگیرید.

اگر مایلید فضای رومانتیکی ایجاد کنید باید از گل های ریز با رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید. اگر می خواهید فضایی ملموس و واقعی ایجاد کنید از طرح های ساده که نقش های کمتری دارند استفاده کنید، طرح هایی که گل های کمی دارند و مدل هایی که طرح رویشان سبک است و شلوغ نیست. اگر به دنبال ظاهری فانتزی و امروزی هستید بهترین گزینه انتخاب اشکال هندسی است که جلوه بسیار زیبایی به فضا می بخشد. و اگر از طرح ها و فضاهای قدیمی خوشتان می آید می توانید طرح های درهم و پیچیده را با رنگ های گرم و متناسب با فضای سنتی و سایر عناصر دکوراتیو ادغام کنید.

در کنار انتخاب سبک، انتخاب رنگ نیز به شدت مؤثر است چرا که رنگ ها تاثیر زیادی دارند. رنگ ها می توانند فضا را بزرگتر نمایند و یا ارتفاع سقف را بیشتر از آنچه که هست نشان دهند. در کنار انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری به تلفیق کاغذ دیواری با محیط بسیار دقت کنید.

قیمت کاغذ دیواری

نوع کاغذ دیواری قیمت تاریخ به روز رسانی
کاغذ دیواری قابل شستشو نانوون برجسته 800,000 ریال به ازای هر متر طول 1398/10/3
کاغذ دیواری چرم ، کتان 750,000 ریال به ازای هر متر مربع 1398/9/17
پوستر سه بعدی سفارشی 1,400,000 ریال به ازای هر متر مربع 1398/9/17
کاغذ دیواری مدرن قابل شستشو از 49,000 تا 490,000 تومان به ازای هر رول 1398/7/13

به طور کلی قیمت کاغذ دیواری بسیار متفاوت است. عوامل متعددی چون جنس و کیفیت، طرح و حتی کشور فراوری نماینده بر قیمت کاغذ دیواری تاثیر می گذرانند. هم چنین عرض و طول رول های مختلف کاغذ دیواری متفاوت هستند. از آنجایی که کاغذ دیواری محدوده وسیعی از قیمت را پوشش می دهد با توجه به بودجه می توان کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کرد.

کاغذ دیواری نورانی چیست؟

در بافت این کاغذ دیواری چراغ های LED تعبیه شده است و علاوه بر اینکه به عنوان یک دیوار پوش عمل می نماید باعث زیبایی و نورانی شدن فضا در شب نیز می گردد.

انواع رایج کاغذ دیواری کدامند؟

کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری داماسک، کاغذ دیواری نانوون، کاغذ دیواری نورانی

کاغذ دیواری داماسک بیشتر در چه قسمتی از منزل استفاده می گردد؟

بیشتر در پذیرایی و اتاق نشیمن به خصوص روی دیوار پشت تلویزیون، این مدل از کاغذ دیواری به کار برده می گردد

چه طرح و رنگی از کاغذ دیواری مناسب فضای رومانتیک است؟

اگر مایلید فضای رومانتیکی ایجاد کنید باید از گل های ریز با رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید.

قیمت کاغذ دیواری چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت به روز انواع کاغذ دیواری کلیک کنید.

منبع: ساختمانچی

به "کاغذ دیواری، معرفی و کاربرد آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ دیواری، معرفی و کاربرد آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید