35 هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند، تاسیس رویان در الجزایر

به گزارش وبلاگ بخار، دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در آستانه 30 سالگی این پژوهشگاه به خبرنگاران در مورد فعالیت های پژوهشی و خدمات تخصصی رویان گفت: یکی از نقاط قوت پژوهشگاه رویان این بوده که بر اساس احتیاج جامعه و هدف به انجام تحقیقات و درمان پرداخته است.

35 هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند، تاسیس رویان در الجزایر

وی با بیان اینکه این نیازها بار مالی برای مردم و جامعه داشته گفت: اکنون خدا را شکرگزاریم که جهاددانشگاهی توانسته همپای کشورهای اروپایی این هزینه ها را از دوش مردم بردارد.

رئیس پژوهشگاه رویان ضمن گرامیداشت یاد دکتر کاظمی آشتیانی؛ موسس پژوهشگاه رویان در هشتم خردادماه سی سال گذشته، گفت: اکنون رویان در مرحله ای است که علاوه بر عرصه ناباروی به عنوان شروع گر عرصه فعالیت ها در پژوهشگاه، در زمینه سلول بنیادی، همانند سازی و… ورود پیدا نموده است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا رویکرد پژوهشگاه رویان ارائه خدمات تخصصی، پژوهش و آموزش بوده است، ادامه داد: حاصل این اقدامات بدست آوردن دانش درمان ناباروری و ورود به علوم نو جهان در این زمینه بوده است.

شاهوردی با بیان اینکه زمان راه اندازی پژوهشگاه، تنها یک دهه بود که اولین فرزند خارج رحمی متولد شده بود، گفت: این نشان می دهد که محققان و پژوهشگران در عرصه ناباروری ایرانی، با فاصله زمانی کوتاهی با جهان فعالیت های خود را شروع کردند و تا به امروز هم توانسته اند در بحث خدمات تخصصی جوابگو باشند.

رئیس پژوهشگاه رویان تاکید نمود: امروز می بینیم که مراکز ناباروری ای در کشور فعالیت می نمایند که مجموعه جهاددانشگاهی و رویان نقش موثری در توسعه آنها داشته اند؛ یکی از دلایل توسعه سریع این دانش، همین جهت انتقال تجربه در قالب آموزش بوده است.

شاهوردی با تاکید بر اینکه بسیاری از خدمات درمانی در مرکز خدمات تخصصی رویان، حاصل پژوهش ها بوده است که این یکی از نقاط قوت پژوهشگاه به شمار می رود، بیان نمود: تمام زمینه ها و پروتکل های درمان ناباروری که در کشورهای پیشرو وجود دارد در رویان نیز انجام می گردد.

رئیس پژوهشگاه رویان ادامه داد: تا به امروز شاید نزدیک به بیش از 600 دانشجو در پژوهشگاه خاتمه نامه خودشان را انجام دادند که بخش اعظمی از این پژوهش ها اکنون به پروتکل درمانی رسیده است.

وی اضافه کرد: می توان گفت که نزدیک به 40 درصد میزان موفقیت در پژوهش های رویان در فرایند درمانی به کار گرفته می گردد. در واقع حاصل میزان موفقیت در درمان از نتیجه پژوهش ها بوده است.

وی گفت: رویان در این سی سال علاوه بر موفقیت در درمان ناباروری و پژوهش در حوزه های گوناگونی مانند پزشکی بازساختی، سلول های بنیادی، زیست فناوری و… توانسته است علاوه بر انتشار صدها مقاله پژوهشی، بیش از 35 هزار زوج نابارور را صاحب فرزند کند.

رئیس پژوهشگاه رویان با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان نیز توانسته با راه اندازی شرکتهای دانش بنیانی در زمینه نگهداری سلول های خون بند ناف و فراوری سلول های بنیادی و فراوری داروهای دامی نیز به عرصه فراوری وارد گردد.

وی تاکید نمود: این صندلی رویان مدیون حمایت ها بوده و امیدوار هستیم که با همین حمایت ها این کار را دنبال کنیم و خدایی ننموده زمانی پیش نیاید که به دلیل عدم سرمایه گذاری در از کشورهای پیشرو عقب بمانیم.

شاهوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی شعبه دیگر پژوهشگاه رویان گفت: نزدیک به یک سال است که مذاکراتی با الجزایر داشته ایم که شعبه دیگر پژوهشگاه رویان را در این کشور راه اندازی کنیم.

رئیس پژوهشگاه رویان ادامه داد: بدین واسطه علاوه بر تربیت نیروهای انسانی یک مرکز درمان ناباروری رویان در الجزایر راه اندازی می گردد. همچنین تجربیاتی بدست می آوریم که منجر به توسعه پژوهشگاه رویان در کشورهای دیگر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "35 هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند، تاسیس رویان در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند، تاسیس رویان در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید