آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است؟

به گزارش وبلاگ بخار، اسپانیا ازجمله مقاصد گردشگری است که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است. یکی از دلایل اصلی این موضوع آب و هوای اسپانیا است. در هر موقع از سفر به اسپانیا گردشگران در پی این هستند که آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است تا مناسب ترین لباس ها را با خود به همراه داشته باشند. اگر شما هم در پی این جواب هستید، همراه ما باشید.

آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است؟

آب و هوای اسپانیا همچون کشور خودمان ایران در منطقه ها مختلف آن، فرق دارد. در بخش های مرتفع و کوهستانی شمالی اسپانیا، آب و هوا خنک و در بخش های جنوبی و مرکزی، آب و هوای نسبتاً گرم حاکم است. از شرق به غرب نیز آب و هوای مدیترانه ای اسپانیا متغیر است. از همین رو، یافتن پاسخ درست آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است تا حدودی به فصل سفر و مکانی که به آن سفر می کنید، بستگی دارد.

آب و هوای اسپانیا در چهار فصل

سفر به اسپانیا در هر موقع از سال مجذوب کننده است. تنها کافی است شما آب و هوای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و پس از آن برای سفر به اسپانیا برنامه ریزی کنید. به همین دلیل بهتر است به جای این که پیش از سفر، در پی سرچ کردن آب و هوای اسپانیا هم اکنون باشید، با آب و هوای اسپانیا در چهار فصل آن آشنا شوید و پس از آن برای یک سفر راحت و دوست داشتنی برنامه ریزی کنید.

بهار فصل سفر کردن است. آب و هوای اسپانیا در بهار به مقدار ای روح نواز و دوست داشتنی است که خیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از آن و لذت بردن از طبیعت زیبایش راهی اسپانیا می شوند.

اگر در پی هوایی گرم برای قدم زدن در کنار ساحل و پوشیدن لباس های نخی و کفش های روباز و صندل هستید، بهتر است برای فصل تابستان برنامه ریزی کنید. در تمام طول تابستان، آب و هوای گرم بر کشور حاکم است؛ به گونه ای که در برخی از منطقه ها اسپانیا همچون مادرید و سویا هوا به شکل قابل ملاحظه ای گرم می شود. البته نباید فراموش کنیم که سویا یکی از گرم ترین شهرهای اسپانیا است و در روزهای گرم تابستانی دمای هوا در آن به 34 درجه سانتی گراد نیز می رسد.

آب و هوای اسپانیا هم اکنون در فصل پاییز بسیار مجذوب کننده است. به همین دلیل است که بسیاری از تورهای اسپانیا در فصل پاییز به سرعت به اتمام می رسند. به همین دلیل است که بیشتر کارشناسان، فصل بهار و پاییز را به عنوان بهترین زمان های سفر به اسپانیا معرفی می کنند.

اگر در پی آب و هوای کوهستانی و خنک برای سفر به اسپانیا هستید، می توانید در فصل زمستان به کوه های مرتفع پیرنه بروید؛ دمای هوای در منطقه لردا این بخش به منفی 32 درجه سانتی گراد هم می رسد. البته تمام اسپانیا در فصل زمستان، سرد نیست و بسته به منطقه ها مختلف، آب و هوای متغییری بر آن حاکم است. بیشتر منطقه ها اسپانیا در فصل زمستان آب و هوای خشکی دارد و با وجود آفتابی بودن، امکان آفتاب گرفتن در آن وجود ندارد.

قبل از سفر به اسپانیا بخوانید

اقلیم اسپانیا

همان طور که گفته شد در اسپانیا مقصدی که به آن سفر می کنید، فارغ از فصل سفر، تا حدودی تعیین کننده آب و هوای آن منطقه است. تنوع زیاد آب و هوایی در اسپانیا، گردشگران بسیاری را مجذوب سفر در تمامی ایام سال به اسپانیا کرده است. اسپانیا از نظر اقلیمی به سه بخش تقسیم می شود. اقلیم مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک (به ویژه در منطقه ایبریا)، اقلیم اقیانوسی (در بخش های شمالی اسپانیا) و اقلیم نیمه خشک در منطقه ها جنوب شرقی اسپانیا حاکم است. در کنار این سه اقلیم اصلی، در بخش های دیگری از این کشور می توان شاهد اقلیم نیمه گرمسیری و اقلیم آلپی نیز بود.

آب و هوای سواحل جنوبی و جنوب شرقی اسپانیا

سواحل جنوبی و جنوب شرقی اسپانیا که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است، معمولاً آب و هوای معتدلی دارد و به ویژه در ماه های زمستانی پذیرای گردشگران بسیاری در سواحل خود می باشند. در فصل تابستان، ارتفاعات اسپانیا در بخش های شمال غربی با آب و هوای خنک و دلپذیر خود از منطقه ها محبوب در میان گردشگران است. زمستان های سرد و خشک و تابستان های بسیار گرم از ویژگی بخش های مرکزی اسپانیا است که برای برخی از گردشگران مجذوب کننده است.

در حالت کلی، آب و هوای اسپانیا هم اکنون و نیز در هر موقع دیگر از سال، در بخش هایی مدیترانه ای، برخی منطقه ها آب و هوای اقیانوسی و کوهستانی و در برخی از بخش ها گرم است.

جداول مقدار بارندگی،تابش خورشید،میانگین دمای هوا اسپانیا

برای اطلاع کامل از دمای اسپانیا می توانید به سایت هواشناسی مرتبط مراجعه کنید. همچنین جدول های زیر اطلاعاتی درباره آب و هوای اسپانیا است.

راهنمای سفر به اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

5 شهر زیبا و مجذوب کننده اسپانیا

معروف ترین خیابان های بارسلون

اسپانیا و میراث های دنیای ثبت شده در یونسکو

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ بخار

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید