استفرار موشک های اس 300 روسیه در نزدیکی مرز افغانستان

به گزارش وبلاگ بخار، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برای نخستین بار موشک های اس 300 این کشور را در تاجیکستان و در نزدیکی مرزهای افغانستان مستقر کرده است.

استفرار موشک های اس 300 روسیه در نزدیکی مرز افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بخار، روسیه سامانه اس 300 خود را در پایگاه نظامی 201 این کشور در تاجیکستان و در نزدیکی مرزهای افغانستان مستقر کرد.

مسکو تایمز نوشت که دستکم 30 پرتابگر و انواع وسایل نظامی به پایگاهی در تاجیکستان توسط روسیه برای جلوگیری از حملات بالقوه انتقال یافته است.

گفته می شود که این تجهیزات از راستا راه آهن تاجیکستان- افغانستان به پایگاه 201 روسیه انتقال یافته اند.

وزارت دفاع روسیه گفته است که وظیفه اصلی این تجهیزات نظامی و موشک ها، در صورت حملات احتاقتصادی دفاع از پایگاه ها همچنین کشورهای آسیای مرکزی است.

روسیه در ماه های اخیر میزبان گفت وگوهای صلح افغانستان بوده است و جابجایی نظامی اخیر نشان می دهد که بار دیگر نقش این کشور در افغانستان پررنگتر خواهد شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چندی قبل در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که افغانستان در برابر تهدیدها به کمک خارجی نیاز دارد.

وی گفته بود که اگر به افغانستان کمک نشود، مناطق شاقتصادی این کشور به تخته خیز گروه تروریستی داعش تبدیل خواهد شد.

به گزارش رادیو آزادی، لاوروف اظهارداشت که سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری های شانگهای تهدید های احتاقتصادی از مرزهای افغانستان به آسیای مرکزی را زیر نظر دارد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که هیچ برنامه توسعه ای یا تعامل اقتصادی بین افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بدون واکنش مناسب در برابر تهدیدهای جامه عمل نخواهد پوشید.

روسیه پیش از این نیز با تاکید بر اهمیت مبارزه صادقانه با تروریسم و حضور نگران کننده داعش در افغانستان گفته بود: برخی همکاران غربی ما درباره مبارزه با سازمان های تروریستی رفتار دوگانه دارند و تلاش می کنند تا از این گروه ها برای رسیدن به اهداف یکجانبه و ژئوپلتیک خود در افغانستان استفاده کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استفرار موشک های اس 300 روسیه در نزدیکی مرز افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفرار موشک های اس 300 روسیه در نزدیکی مرز افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید