افزایش 7807 واحدی شاخص بورس

به گزارش وبلاگ بخار، شاخص کل بورس تهران در سرانجام معاملات امروز با افزایش 7807 واحد همراه شد.

افزایش 7807 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بخار، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته در یک فرایند کاملاً رو به رشد نهاده شد به گونه ای که در سرانجام معاملات با افزایش 7807 واحد به رقم یک میلیون و 345 هزار و 30 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2623 واحد به رقم 342 هزار و 797 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 359 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 9.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 315 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 210 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بعلاوه ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 2 هزار و 638 میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 12 هزار و 700 میلیارد تومان در روز جاری فراتر رفت.

امروز همه شاخص های بورس سبز بودند، اما مقدار افزایش شاخص ها زیر یک درصد بوده است بگونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.58 درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هم وزن 0.77 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.66 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.54 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.64 درصد افزایش یافت.

امروز نماد های شستا، فولاد مبارکه، ملی مس، ایران خودرو، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص با رشد 76 واحد به رقم 18 هزار و 204 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم در فرابورس به بیش از یک میلیون و 14 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت های اخراج شده از بازار های اولیه بعلاوه شرکت های تازه وارد با اوضاع حسابداری نامناسب وجود دارند به بیش از 318 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بازار فرابورس بیش از 2.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 170 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 641 میلیارد تومان داد و ستدکردند.

امروز نماد های پالایش نفت لاوان، صنعتی مینو، صبا تأمین، مجتمع فولاد دنیا سیرجان، فرابورس ایران و هلدینگ سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

امروز شستا نقش مهمی در مثبت شدن بازار داشت و بعد از افزایش 10 برابری سرمایه این شرکت سهام آن کاهش یافت، اما از یکی دو روز گذشته تا کنون رو به رشد بوده است.

سرمایه گذاری در بورس همراه ریسک و نوسان است که باید با مطالعه و مشورت از افراد خبره و امین از محل پس انداز صورت گیرد و در یک منظره حداقل دو یا سه سال سرمایه گذاری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 7807 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7807 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید