باز هم مدرسه مسئولان ورزش دیر شد، علاج واقعه بعد از وقوع!

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران - گروه ورزشی: ورزش ایران سالهاست از نداشتن کرسی بین المللی تاثیرگذار در همه رشته ها لطمه می خورد. البته این ضربه خوردن در فوتبال بیشتر از سایر رشته هاست. با این حال وجه اشتراک همه این است که مسئولان ورزش و حتی بالاتر از آن هیچ تدبیری برای حل این مشکل و رفع کردن این ضعف عظیم ندارند.

باز هم مدرسه مسئولان ورزش دیر شد، علاج واقعه بعد از وقوع!

کنفدراسیون فوتبال آسیا که سالهاست تحت تاثیر کشورهای عربی و خصوصاً عربستانی ها واقع شده است، در تازه ترین تصمیم خود میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را به ایران نداد و به دنبال آن بحرین را به عنوان میزبان مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی ایران انتخاب کرد.

این درست که میزبانی کردن از رویداد مهمی چون لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی نیازمند امکانات، تجهیزات و هماهنگی همه دستگاه ها و گردش آزاد اقتصادی و سایر موارد است و ایران در حال حاضر بسیاری از این شرایط را ندارد، اما پرسش از مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این است که تا چه زمانی قرار است بایستند و تماشاگر لابی ها و نفوذهای عربستانی ها و هم دستانشان در مهمترین دستگاه های تصمیم گیر برای فوتبال باشند؟

مسئولان ورزش ایران که حالا یکی پس از دیگری مصاحبه می نمایند و تاکید دارند با ارسال نامه و شکایت از حق ورزش و فوتبال ایران دفاع خواهند کرد، آیا نمی توانستند این نامه نگاری ها و لابی ها و هر کاری که از دست شان برمی آید - که ظاهراً هیچ کاری از دست شان بر نمی آید - را قبل از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرند؟

تا کی قرار است مدرسه مسئولان ورزش ایران دیر گردد و بعد از تصمیمات مهم وارد عمل شوند؟ مگر مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و سایر بخش ها نمی دانستند کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است در خصوص میزبانی تصمیم گیری کند؟

مگر نمی دانستند که مهدی تاج نایب رئیس آسیاست و در انتخابات کنفدراسیون قاره کهن هم به چه کسی رای داده است؟ پس چرا با او جلسه نگذاشتند و سوال نکردند که برای این فوتبال و این کشور چه نموده ای که چند سال است یک جایگاه آسیایی را به خود اختصاص داده ای؟

مگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نبوده و مگر این کرسی آسیایی را از همین فدراسیون به دست نیاورده است؟ پس چرا آنجایی که باید از فوتبال ملی ایران دفاع کند ترجیح می دهد سکوت کند و کار را به فدراسیون جدید و سایر مسئولان واگذار کند؟

وزارت ورزش که در تمام امور ورزش دخالت می نماید - و البته هم حق دارد - چرا به موقع به این اتفاقات ورود نمی نماید و مقابل کسانی که برای منافع خودشان بیشتر کار می نمایند تا منافع ملی برخورد نمی نماید؟

الان مقصر این ظلمی که در حق تیم های باشگاهی و مهمتر از آن در حق تیم ملی فوتبال ایران شده چه کسی است؟ مهدی تاج است؟ مسعود سلطانی فر است؟ شهاب الدین عزیزی خادم است؟ و یا همه؟ چه کسی باید از حق این فوتبال دفاع کند. آن هم به موقع و درست. آن هم تاثیرگذار و قدرتمند. ظاهراً بازی کی بود کی بود من نبودم آقایان هنوز هم ادامه دارد و کسی نمی خواهد به این شرایط متزلزل و بعضاً ذلیل گونه انتها دهد!

مسئولان ورزش یاد گرفته اند که علاج واقع را بعد از وقوع بنمایند. البته که تا به حال همین کوشش برای علاج کردن وقایع هم به نتیجه مثبت نرسیده است و ورزش ایران در کمتر نمونه های اینچنینی توانسته حقش را بگیرد. اما تا کی قرار است این اتفاقات تلخ برای ورزش و فوتبال ایران ادامه داشته باشد؟

بزرگترین ضعف ورزش نداشتن کرسی های تاثیرگذار بین المللی بوده که هنوز هم ادامه دارد و هیچ مسئولی شهامت و جسارت اینکه بتواند از کرسی که در اختیار داشته استفاده کند و حق ورزش و فوتبال ایران را بگیرد را نداشته و بعید هم هست چنین مسئولی پیدا گردد!

منبع: خبرگزاری مهر

به "باز هم مدرسه مسئولان ورزش دیر شد، علاج واقعه بعد از وقوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم مدرسه مسئولان ورزش دیر شد، علاج واقعه بعد از وقوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید