هاشمی: 6 ماه مانده به المپیک قرار نیست تیراندازها در اوج باشند

به گزارش وبلاگ بخار، تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران از فرایند آماده سازی شاگردان المپیکی اش ابراز رضایت کرد.

هاشمی: 6 ماه مانده به المپیک قرار نیست تیراندازها در اوج باشند

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در گفت وگو با پایگاه خبری فدراسیون تیراندازی در مورد نتایج کسب شده توسط تیراندازان در مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا گفت: تاخیر 15 دقیقه ای که در فرایند مسابقات تفنگ پیش آمد باعث خستگی و افت امتیاز ورزشکاران شد و متاسفانه نتوانستند رکوردهای خوبی که در هفته های قبل کسب نموده بودند را تکرار نمایند ولی در هر حال برگزاری این رقابت ها در فاصله 6 ماه تا المپیک تجربه بسیار خوبی است.

وی توضیح داد: بیشتر المپین ها در مسابقات داخلی و لیگ حتی امتیاز بالای 630 هم به ثبت رساندند که نشان از توانایی بالای آن ها دارد. طبق روال سال گذشته که رکورد 625 را برای حضور در انتخابی های تیم ملی مد نظر داشتیم این بار نیز به همه ورزشکارانی که در مسابقات آزاد و لیگ امسال پیروز به کسب رکورد 624 به بالا شده بودند اعلام شد که می توانند به صورت آزاد در مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا شرکت نمایند و با توجه به اینکه این مسابقات بدون فینال برگزار گردید ما بین ورزشکاران آزاد و ملی پوشان فینال هم برگزار کردیم. حضور نفرات آزاد در این مسابقات هم باعث دلگرمی برای آنها بود که مطمئن شوند امتیازات خوب شان از دید کادر فنی پنهان نمی ماند و هم ملی پوشان را تحت فشار بیشتری قرار داده بود که این هم یک امر ضروریست و در مسابقات آنلاین آینده هم این کار را تکرار می کنیم تا بچه ها کنار آمدن با فشار روانی مسابقات را بیشتر تمرین نمایند.

هاشمی اضافه نمود: در فاصله 6 ماه تا المپیک به هیچ وجه نباید انتظار داشت تیراندازان در اوج باشند ضمن اینکه در حال حاضر در فصل بدنسازی هستیم و همچنین با توجه به تمرینات سه شرایط، فرصت کمتری برای تمرین بادی مهیا می شود و از همه مهم تر در حال حاضر تمرکز کمتری روی تمرینات فینال داریم.

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در مورد رکوردهای اخیر ورزشکاران گفت: ملی پوشان در هفته های گذشته رکوردهای بسیار خوبی داشته اند حتی امتیاز 633.2 را هم به ثبت رسانده اند که واقعا بی نظیر است. در المپیک ریو در رشته تفنگ بادی مردان امتیاز 625.5 به فینال رسید و که این نشان می دهد بیشتر المپین های ما در حد فینالیست های المپیک هستند.

او اضافه نمود: در آخرین مسابقه لیگ بانوان، قهرمان عظیم کشور و جهان، الهه احمدی در فینال اول شد که یک امر کاملا طبیعی است. ایشان رنکینگ یک جهان را در اختیار داشته، قهرمان فینال فینالیست های جام جهانی بوده و دو بار ششم المپیک شده است. هرچند بعد از اینکه متاسفانه با اختلاف امتیاز بسیار ناچیز از رسیدن به سهمیه المپیک توکیو بازماند ترجیح داده مدتی از اردوهای تیم ملی فاصله داشته باشد تا بعد از سال ها افتخار آفرینی برای کشور برای مدتی به زندگی شخصی اش توجه بیشتری داشته باشد.

از ابتدای آغاز اردوهای آماده سازی المپیک، احمدی و جامه عظیم نیز دعوت شده بودند اما الهه احمدی تصمیم جدی برای استراحت موقت دارد. مه لقا جامه عظیم در اردوها حضور داشت اما با توجه به سانحه رانندگی که آسیب جزیی داشت مدتی در استراحت به سر می برد و احتمالا از هفته آینده به تمرینات باز می شود.

هاشمی در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق شیوه نامه تنظیمی برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک پیش می رویم و با توجه به شرایط قطعا بهترین نفرات را اعزام خواهیم کرد اما نکته قابل توجه در رشته تفنگ این است که بیشتر تیراندازان این رشته باید در دو ماده تفنگ بادی و سه شرایط بهترین باشند به همین دلیل از نفراتی که در یک ماده تخصص دارند کمتر استفاده می شود ولی این قهرمانان فرصت انتخاب شدن در بازی های آسیایی را خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هاشمی: 6 ماه مانده به المپیک قرار نیست تیراندازها در اوج باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: 6 ماه مانده به المپیک قرار نیست تیراندازها در اوج باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید