پرونده کی روش در فوتبال ایران بسته می گردد ، ترفند همیشگی سرمربی پرتغالی خریدار ندارد

به گزارش وبلاگ بخار، کیفیت کار ایران در جام جهانی قطر، یک بار برای همواره تکلیف کی روش را روشن می نماید.

پرونده کی روش در فوتبال ایران بسته می گردد ، ترفند همیشگی سرمربی پرتغالی خریدار ندارد

وبلاگ بخار آنلاین - بهروز رسایلی

این یک پرونده نیمه باز است؛ پرونده ای ملتهب با دوطرف کاملا مخالف هم که روی ایده های شان اصرار دارند. آیا کارلوس کی روش به میزان بهایی که در فوتبال ایران به او داده شده، مربی ارزشمند و موفقی بوده است؟ او یک دوره 8ساله را در این فوتبال پشت سر گذاشت و نتایج تفسیرپذیری به دست آورد؛ یعنی بعضی توانستند آن را به سود این مربی تحلیل نمایند و بعضی به زیانش. موافقان کی روش عقیده داشتند 2بار صعود تیم ملی به جام جهانی و ارائه نمایش های نزدیک برابر آرژانتین، اسپانیا و پرتغال به معنای کارنامه قابل قبول این مربی است، اما مخالفانش به عدم صعود تیم ملی از 2مرحله گروهی جام جهانی و ناتوانی در راهیابی به 2فینال جام ملت های آسیا اشاره می کردند.

  • ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه | تغییرات مهم کی روش در بازی تدارکاتی مهم

هر چه بود، این همکاری در اوج مناقشه و عدم تفاهم دو طرف خاتمه یافت و اینطور به نظر می رسید که مربی مسن پرتغالی دنبال سرنوشت خودش رفته است. دست تقدیراما دوباره کی روش را به فوتبال ایران گره زدند. او برگشت و به توضیح مفصلی که خودتان بهتر می دانید، بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی جای دراگان اسکوچیچ را گرفت. حالا فوتبال ایران با کارلوس راهی سومین جام جهانی پی درپی خواهد شد؛ جایی که شاید دیگر خبری از نتایج تفسیرپذیر نباشد. این بار همه چیز باید روشن گردد و به نظر می رسد پرونده کی روش در ایران به سود یکی از طرفین متخاصم بسته خواهد شد.

صعود؛ انتظار بزرگ

بخش قابل توجهی از جامعه فوتبال، امروز انتظار دارند تیم ملی با کارلوس کی روش از مرحله گروهی جام جهانی2022 صعود کند. این توقع، بر پایه 2 استدلال مهم بنا نهاده شده است؛ اولی مربوط به تجارب کی روش است. بالاخره او 10سال است این بازیکنان و فضای حاکم بر فوتبال ایران را می شناسد و اصلا به همین علت دوباره سرمربی تیم ملی شد. حضور در 2جام جهانی هم کاملا فرصت آزمون و خطا و کسب تجربه لازم را به این مربی داده است. در نتیجه انتظار می رود او چنین اندوخته ای را صرف صعود تیم ملی کند، در غیر این صورت چه بسا اصل جابه جایی انجام شده در کادرفنی تیم ملی زیر سؤال خواهد رفت. استدلال دوم اما به آشنایی کی روش با گروه ایران در جام جهانی مربوط می گردد. در 2دوره قبلی، مرد پرتغالی هنگام قرعه کشی سرمربی تیم ملی بود و نمی دانست با چه حریفانی روبرو خواهیم شد، اما این بار او با آگاهی کامل از شرایط گروه کشورمان به ایران برگشت. پس حتما پتانسیل صعود را دیده که آمده و بهانه ای قابل قبول نخواهد بود.

بوئینگ اوج می گیرد؟

کی روش در بخشی از مصاحبه با دوست خوبش عادل فردوسی پور می گوید: بازیکنان تیم های اروپایی و آمریکای جنوبی در تیم های رئال مادرید، میلان و... بازی می نمایند. مگر می گردد با یک بوئینگ727 بخواهید با موشک های فضاپیما رقابت کنید؟ این بخشی از ترفند آشنای کی روش برای توصیف شرایط سخت تیم ملی است. از او حتی پیش از بازی با مالدیو و هندوستان هم جملاتی به یادگار مانده که سختی رقابت را توصیف می نماید، چه برسد به انگلیس و آمریکا! در عین حال اما کی روش برای راهنمایی این بوئینگ بی تابی نموده و حتی انگ انجام کودتا در تیم ملی ایران را هم به جان خریده است. در نتیجه لابد او توانایی صعود را در خودش و تیمش می دیده که آمده است. صادقانه باید گفت 2ماه دیگر این حرف ها خریدار نخواهد داشت و این فقط نتیجه است که بین همه طرف ها حکمیت می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرونده کی روش در فوتبال ایران بسته می گردد ، ترفند همیشگی سرمربی پرتغالی خریدار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده کی روش در فوتبال ایران بسته می گردد ، ترفند همیشگی سرمربی پرتغالی خریدار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید