با 9 معجزه ضد پیری آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ بخار، پیری امری اجتناب ناپذیر است، اما افزایش طول عمر انسان و کند کردن فرایند پیری برای دهه ها در کانون توجه پژوهش های علمی بوده است.

با 9 معجزه ضد پیری آشنا شوید!

طی این پژوهش ها، دانشمندان تعداد زیادی از مواد دارای خاصیت ضد پیری را شناسایی نموده اند که بسیاری از آن ها به شکل مکمل قابل مصرف هستند. در این مطلب وبلاگ بخار به آنالیز بعضی از این مواد می پردازد.

کورکومین- زردچوبه

کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، نشان داده است که از خواص ضد پیری قدرتمند سود می برد که به پتانسیل آنتی اکسیدانی قوی آن نسبت داده می گردد. پیری سلولی زمانی رخ می دهد که تقسیم سلولی متوقف می گردد. با افزایش سن، سلول های پیر انباشته می شوند که باور بر این است پیری و پیشرفت بیماری را تسریع می نمایند.

پژوهش ها نشان داده اند که کورکومین پروتئین هایی خاص، از جمله سیرتوین ها (Sirtuin) و پروتئین کیناز فعال شده با AMP (AMPK) را فعال می نماید که به تاخیر در پیری سلول و افزایش طول عمر یاری می نمایند.

اپی گالوکاتچین گالات- چای سبز

اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) یک ترکیب پلی فنولی شناخته شده است که به اندازه زیاد در چای سبز وجود دارد. این ترکیب فواید سلامت جالب توجهی را ارائه می نماید و پژوهش ها نشان داده اند استفاده از آن خطر بعضی انواع سرطان و بعلاوه مسائل سلامت دیگر مانند بیماری قلبی را کاهش می دهد.

نوشیدن چای سبز با کاهش خطر دلایل مختلف مرگ و میر، مرگ ناشی از دیابت، سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط بوده است.

مکمل های کلاژن از مواد دارای خاصیت ضد پیری

کلاژن به واسطه پتانسیل خود در حفظ شادابی و سلامت پوست با افزایش سن به عنوان یک ماده مغذی کلیدی برای حفظ جوانی شناخته می گردد.

کلاژن یکی از اجزاء جداناپذیر پوست است که به حفظ ساختار آن یاری می نماید. با افزایش سن، فراوری کلاژن کاهش می یابد و به از دست رفتن کلاژن منجر می گردد که بروز نشانه های پیری مانند چین و چروک ها را تسریع می نماید.

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2019 با حضور 72 شرکت نماینده زن نشان داد که مصرف روزانه مکمل حاوی 2.5 گرم کلاژن - همراه با چند ماده مغذی دیگر از جمله بیوتین - برای 12 هفته به طور قابل توجهی هیدراتاسیون، زبری و انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشیده است.

کروسین - زعفران

کروسین یک رنگدانه کاروتنوئیدی زرد در زعفران است. مطالعات با حضور سوژه های حیوانی و انسانی نشان داده اند که کروسین فواید سلامت مختلفی از جمله آثار ضد سرطان، ضد التهاب، ضد اضطراب، و ضد دیابت را ارائه می نماید.

جدا از خواص بالا، کروسین به واسطه پتانسیل عمل به عنوان یک ترکیب ضد پیری و محافظت در برابر زوال روانی مرتبط با افزایش سن مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات آزمایشگاهی و با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که کروسین به پیشگیری از آسیب عصبی مرتبط با افزایش سن با مهار فراوری محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) و گونه های فعال اکسیژن (ROS) که در فرایند پیری نقش دارند، یاری می نماید.

تیانین- چای سبز

ال-تیانین یک اسید آمینه است که به اندازه زیاد در بعضی انواع چای از جمله چای سبز وجود دارد. این ترکیب ممکن است به محافظت در برابر زوال روانی یاری کند و طی یک مطالعه افزایش طول عمر کرم های گرد تا حدود 5 درصد را نشان داد.

سیر

سیر از خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است. مطالعات آزمایشگاهی و با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که مصرف مکمل سیر ممکن است از پیری پوست ناشی از مواجهه با نور فرابنفش و بروز چین و چروک پیشگیری کند.

رزوراترول

رزوراترول یک پلی فنول است که در مواد غذایی مانند انگور، توت ها و بادام زمینی وجود دارد که ممکن است با فعال کردن بعضی ژن های خاص به نام سیرتوین ها به افزایش طول عمر یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر وایتکس روی پوستمان ریخت چه کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با 9 معجزه ضد پیری آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 9 معجزه ضد پیری آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید