برنامه فدراسیون بسکتبال برای کادر فنی تیم ملی بعد از اولین انتصاب

به گزارش وبلاگ بخار، به گزار ش خبرنگاران، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال روز یکشنبه طی حکمی صادق توکلی را به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی برای حضور در المپیک توکیو معرفی کرد.

برنامه فدراسیون بسکتبال برای کادر فنی تیم ملی بعد از اولین انتصاب

این اولین انتصابی بود که در رابطه با کادر فنی تیم ملی بسکتبال و برای سی و دومین دوره بازی های المپیک انجام شد در حالی که پیش از این بعضی نقل قول های رامین طباطبایی ابهاماتی در خصوص ترکیب این کادر و تغییر احتمالی آن برای بازی های سال آینده ایجاد نموده بود.

به همین دلیل معرفی فیزیوتراپ تیم ملی بسکتبال برای المپیک این پرسش را ایجاد کرد که آیا این شروع انتصاب های موردنظر در کادر فنی است و قرار است در ادامه انتصاب های دیگری را ببینیم یا دلیل دیگری باعث این اقدام زودهنگام شده است؟

رامین طباطبایی در مصاحبه با وبلاگ بخار و در پاسخ به این پرسش به پیشینه همکاری صادق توکلی با کادر فنی تیم ملی بسکتبال اشاره نمود و گفت: وی پیش از این هم در کنار دیگر مربیان تیم ملی، شرایط ملی پوشان را زیر نظر داشت. قرارداد صادق توکلی مردادماه به سرانجام رسید اما بعضا ملی پوشان مان همچنان با حضور در کلینیک وی پیگیر کارهای درمانی شان هستند. از طرفی نظر فدراسیون نسبت به وی و عملکردش مثبت بود. به همین دلیل قراردادش را تا المپیک تمدید کردیم و حکم لازم را هم صادر کردیم تا این همکاری بدون حرف و حدیث ادامه پیدا کند.

وی از بعضی مسائل باشگاهی هم به عنوان دیگر دلایل انتصاب توکلی به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی تا المپیک یاد کرد و در خصوص همراه بودن وی کنار ملی پوشان در جریان بازی های المپیک توضیح داد: کوشش مان این است بتوانیم به عنوان یک رشته تیمی از فیزیوتراپ اختصاصی کنار بازیکنان و در ترکیب کادر فنی بهره ببریم. این موضوع را پیش از این به مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام نموده ایم. به هر حال شرایط رشته های تیمی با انفرادی متفاوت است. رقابت رشته های انفرادی به چند روز محدود می گردد اما رشته های تیمی تقریبا از ابتدا تا سرانجام المپیک درگیر مسابقات شان هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: از طرفی تعداد ورزشکاران در رشته های تیمی زیاد است. واقعا احتیاج است یک فیزیوتراپیست اختصاصی کنار تیم باشد تا کمبود و مسئله ای از این حیث احساس نگردد. امیدوارم که شرایط به گونه ای فراهم گردد که بتوانیم در کادر فنی اعزامی به توکیو، فیزیوتراپیست هم داشته باشیم.

طباطبایی همچنین در خصوص دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال برای المپیک و اینکه بعد از انتصاب فیزیوتراپ، انتصاب های بعدی چه زمانی انجام خواهد شد و آیا شاهد حضور فرد جدیدی در کادر خواهیم بود؟ گفت: از اول تصمیمی برای تغییر کادر فنی نداشتیم و فعلا هم نداریم با این حال کمیته فنی در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد نمود. همانطور که در شروع به کارم در فدراسیون و برای مشخص سرمربی تیم ملی با نظر کمیته فنی تصمیم لازم گرفته شد، برای المپیک و تیم اعزامی هم با مشورت این کمیته تصمیم گیری می کنیم.

وی اضافه کرد: تا به امروز به خاطر کرونا نتوانستیم جلسه کمیته فنی را تشکیل دهیم. برگزاری جلسه این کمیته به صورت آنلاین خیلی نتیجه بخش نیست. نشست حضوری تاثیرگذارتر است. از طرفی هنوز تقویم آسیایی و دنیای بسکتبال ارائه نشده است و تا زمانی که از این حیث برنامه ای نداشته باشیم عجله زیادی برای مشخص کادر فنی نداریم چون اصلا برنامه ای نیست که بخواهیم اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: پیش این فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) اعلام نموده بود که تا سرانجام ماه جولای تقویم خود را ارائه می دهد اما این اتفاق نیفتاد. حالا هم اینطور عنوان شده که حداکثر تا سرانجام ماه آگوست تقویم آسیایی و دنیای بسکتبال اعلام می گردد. زمان تصمیم گیری فدراسیون در خصوص کادر فنی هم به این تقویم و زمان ارائه آن بستگی دارد. شاید هم تا هفته آینده جلسه کمیته فنی را تشکیل داده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

طباطبایی گفت: برای مشخص تکلیف کادر فنی تیم ملی بسکتبال در المپیک دیرکردی نخواهیم داشت. قطعا پیش از اینکه طبق تقویم آسیا و دنیا بخواهیم برنامه های خود را شروع کنیم در این زمینه هم به جمع بندی رسیده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه فدراسیون بسکتبال برای کادر فنی تیم ملی بعد از اولین انتصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فدراسیون بسکتبال برای کادر فنی تیم ملی بعد از اولین انتصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید