بهترین واکسن برای نوجوانان چیست؟

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/خراسان جنوبی یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: برای افراد سنین 12 تا 18 سال توصیه می شود واکسن سینوفارم تزریق شود؛ به دلیل اینکه مطالعات بیشتر و تزریقات بیشتری در مورد این واکسن اجرا شده و قابل تایید است، اما پس از مطالعات بیشتر بر روی واکسن پاستوکووک می توان آن را هم تزریق کرد.

بهترین واکسن برای نوجوانان چیست؟

فرزانه شمشیرگران در گفت وگو با وبلاگ بخار اظهار کرد: در صورت حساسیت به هریک از اجزای واکسن کرونا نباید واکسن کرونا را تزریق کرد، اما حساسیت های معمول غذایی و دارویی هیچکدام منع مصرف واکسن کرونا را ندارند.

وی اضافه نمود: واکسن آنفلوآنزا در محیط کشت جنین جوجه رشد داده می شود به همین دلیل فردی که به پروتئین تخم مرغ حساسیت شدیدی دارند یعنی به طوری که این مسمومیت سبب انتقال وی به بیمارستان می شود نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کند.

این داروساز ادامه داد: همچنین اگر مبتلا به بیماری های زمینه ای هستید و برای طولانی مدت داروهای خاصی مانند قندخون، فشار خون و داروهای کلیوی مصرف می کنید هیچ نیازی به قطع دارو در راستای تزریق واکسن وجود ندارد و می توانید بدون هیچ فاصله ای واکسن را تزریق کنید.

شمشیرگران بیان نمود: در بیماران خاصی که داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی استفاده می کنند بهتر است قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند، اما سایر بیماران بدون هیچ فاصله ای می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی شرح داد: مولتی ویتامین ها، داروهای تقویتی و مصرف ریزمغذی ها سبب می شود ضعف و بیماری و عوارضی که بعد از واکسن برای افراد رخ می دهد قابل تحمل تر شود؛ پس بهتر از بعد از تزریق واکسن کرونا از این ریز مغذی ها استفاده کنید چراکه هیچ منع مصرفی ندارند و نیازی نیست به خاطر واکسن کرونا داروها را قطع کنید.

وی ادامه داد: برای بی حالی و بدن درد بعد تزریق واکسن کرونا در راستای کنترل تب می توانید از استامینوفن ساده استفاده کنید و برای کنترل بدن درد می توانید قرص ناپروکسن استفاده کنید؛ این کپسول های تقویتی برای افرادی که ضعیف تر هستند یا افراد با سن بالا می توانند کمک کننده باشند.

این داروساز یادآور شد: اگر جزء افرادی هستید که بعد تزریق واکسن ضعف عضلانی بسیار شدید دارید می توانید از ساشه های منیزیم استفاده کنید که بسیار مفید است.

شمشیرگران اظهار داشت: به محض تمام شدن 14 روز قرنطینه در کرونای خفیف یا میانه می توانید واکسن کرونا را در صورتی که حال عمومی خوبی داشته باشید تزریق کنید، اما اگر در بیمارستان بستری بودید و کرونای شدید را تجربه کرده اید، بهتر است یک ماه پس از زمان بهبودی بعد از آن واکسن کرونا را تزریق کنید .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهترین واکسن برای نوجوانان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین واکسن برای نوجوانان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید