جزییات برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری کشور در شیراز

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس از 20 تا 23 دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان برگزار می شود.

جزییات برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری کشور در شیراز

روزنامه توریسم به قلم حاجیه جعفرزاده نوشت : مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس- شیراز را یکی از مهم ترین وبزرگترین رویدادهای گردشگری کشور برشمرد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در این نمایشگاه، ضمن معرفی توانمندیهای ها،ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری فارس ، مجموعه ای از برنامه های جنبی شامل نشست ها و کارگاههای تخصصی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی نیز برگزار خواهد شد.

سید موید محسن نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار توریسم با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس از 20 تا 23 دی ماه در شیراز برگزار می شود افزود: همزمانی این دو نمایشگاه تخصصی تأثیر به سزایی در معرفی داشته های فرهنگی و گردشگری ایران به خصوص استان فارس دارد و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

به گفته وی طبق برنامه ریزی های انجام شده در نمایشگاه صنایع دستی تا به امروز حضور 14 استان شامل همدان، زنجان،اصفهان ،چهارمحال بختکمک.خراسان جنوبی.شمالی، رضوی،کهکلویه و بویر احمد،هرمزگان،قزوین،اردبیل، کرمان، بوشهر،گیلان قطعی شده است.وی با اشاره به اینکه رایزنی برای حضور دیگر استان های کشور همچنان ادامه دارد گفت: استان هایی که در این نمایشگاه حضور دارند محصولات صنایع دستی خود را در رشته های منبت،جواهرالات سنتی، نمد،سفال،چاقو سازی،فرش ،گلیم و گبه،خاتم ،فیروزه کاری،معرق ،تذهیب.گوهرسنگ،کاشی هفت رنگ و…. عرضه می نمایند.

به گفته محسن نژاد این نمایشگاه صرفا بازار فروش و عرضه محصولات دست ساز هنرمندان نیست بلکه برپایی کارگاههای تولید زنده محصولات ، نشست ها و کارگاههای تخصصی آموزشی از جمله برنامه هایی است که در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه سخنانش به معرفی تخصصی دو شهر جهانی فارس در حوزه صنایع دستی در این نمایشگاه هم تاکید کرد و گفت: شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و آباده به عنوان شهر جهانی منبت در نمایشگاه سیزدهم صنایع دستی فارس به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای معرفی می شود.

محسن نژاد همچنین از قطعی شدن 4 رویداد تخصصی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس- شیراز خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس ، همایش گردشگری خوراک ، ادبی، هنری و طبیعتگردی به طور قطع اجرا می شود.

به گفته وی همچنین در این نمایشگاه همایش ها و سمینارهای تخصصی ، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی تشکلهای صنفی گردشگری برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: اجرای چنین برنامه های جنبی ارتقا سطح کیفی نمایشگاه را در پی دارد و از نظر تخصصی کمک قابل توجهی به شرکت ها ، موسسات و علاقه مندان به این حوزه می نماید.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس از 20 تا 23 دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان برگزار می شود..

منبع: توریسم آنلاین

به "جزییات برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری کشور در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری کشور در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید