بهره مندی 68 درصدی روستاهای چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 68 درصد از روستاهای استان دارای اینترنت هستند، گفت: روستاهای بالای 20 خانوار که یا پوشش اینترنتی ضعیفی دارند و یا فاقد اینترنت هستند، در اولویت تامین اینترنت قرار گرفته اند.

بهره مندی 68 درصدی روستاهای چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت

مرتضی بلالی در گفت وگو با وبلاگ بخار با اشاره به کمبودهای حوزه اینترنت روستایی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نبود تجهیزات نسل سه و نسل چهار برای ارتقای سایت ها است، بدین صورت که سایت های 2G به 3G تبدیل شوند.

وی افزود: کمبود اعتبارات موضوع دیگری بوده که البته وزارتخانه از طریق مجلس در حال پیگیری این موضوع است و مورد بعد بحث روستاهای بالای 20 خانوار که یا پوشش اینترنتی ضعیفی دارند و یا فاقد اینترنت هستند در اولویت تامین اینترنت قرار گرفته اند که به شرط مهیا شدن تجهیزات و تخصیص اعتبار تا پایان سال 1401، تمامی روستاهای با جمعیت بالاتر از 20 خانوار از این سرویس برخوردار می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به روستاهای فاقد اینترنت در سطح استان، شرح داد: این روستاها کمتر از 20 خانوار دارند و یا از نعمت برق و جاده هم چنان محروم مانده اند، مانند روستای زرک در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که برق و جاده ندارد و برای تامین سایت هزینه زیادی باید برای برق این روستا و یا روستاهای مشابه صرف شود.

بلالی با بیان اینکه اینترنت منطقه مشایخ در شهرستان اردل با اجرای فیبر حل شده است، یادآورشد: برخی از روستاهای شهرستان کوهرنگ و قسمتی از دهستان دیناران شهرستان اردل از لحاظ اینترنت بیشترین مشکل را در سطح استان دارند و در حال حاضر برای تامین پهنای باند سایت ها، 300 کیلومتر فیبر نوری در روستاهای چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه 68 درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری دارای اینترنت هستند، ادامه داد: اینترنت این منطقه ها سیار و ثابت است و برای دیگر روستاها نیز به ترتیب اولویت و تامین تجهیزات برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهره مندی 68 درصدی روستاهای چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 68 درصدی روستاهای چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید