در اکسپو دوبی چه می گذرد؟

به گزارش وبلاگ بخار، نمایشگاه اکسپو 2020 پس از مدت ها تاخیر از چند روز پیش در امارات متحده عربی شروع به کار نموده تا کشورهای مختلف دنیا با غرفه ها و طراحی های منحصربه فرد فرصت قدرت نمایی پیدا نمایند.

در اکسپو دوبی چه می گذرد؟

به گزارش وبلاگ بخار، اکسپوهای دنیای رویدادهای بزرگی به تعداد می فرایند که میلیون ها بازدیدنماینده از سراسر دنیا را جذب می نمایند و آن ها را به وسیله غرفه ها و طراحی های معماری به تجربه دنیا از نگاه هویت ها و ملیت های مختلف دعوت می نمایند.

فعالیت اکسپو 2020 دوبی از روز آدینه، یکم اکتبر شروع شد تا انتظار برای برپایی این نمایشگاه بزرگ که به علت همه گیری کرونا به تعویق افتاده بود به انتها برسد. این رویداد تا 31 مارس سال 2022 یعنی به مدت شش ماه با حضور بیش از 190 کشور از جمله ایران ادامه خواهد داشت.

در سال 2013، امارات متحده عربی توانست میزبانی اکسپو 2020 را در رقابت با سائوپائولو در برزیل و یکاترینبورگ در روسیه از آن خود کند.

امارات متحده عربی که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به تعداد می رود به امید جذب گردشگران و سرمایه گذاران برای این رویداد بیش از 7 میلیارد دلار هزینه نموده و برای برپایی آن، یک فضای 438 هکتاری در جنوب غربی دوبی در نزدیکی فرودگاه آل مکتوم اختصاص داده است. این فضا به سه بخش که هر یک برای نمایش سه مضمون اصلی این رویداد طراحی شده اند، تقسیم می شوند.

حالا می توان از اکسپو 2020 به اسم بزرگ ترین رویداد حضوری دنیا از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز نام برد. انتظار می رود پیش از به انتها رسیدن این نمایشگاه حدود 25 میلیون نفر از آن بازدید نمایند.

هم اکنون فعالیت غرفه های گوناگونی در این رویداد شروع شده است که در ادامه به چند مورد از قابل توجه ترین آن ها نگاهی داریم.

پاویون بریتانیا (پاویون شعر)

این پاویون طبقه طبقه نماینده بریتانیا در اکسپو 2020 در دوبی است. طراحی این پاویون با هدف خلق ساختاری اجرا شده که نمایانگر هویت بریتانیا در قالب ملتی که فرهنگ های گوناگونی را در خود جای داده است، باشد. این پاویون نتیجه تعامل این اندیشه های گوناگون و تلفیق آن با تکنولوژی را به تصویر می کشد. بر روی نمای بیرونی این پاویون شعرهایی به نمایش گذاشته می گردد که فضای خارجی پاویون را به یک نمایشگاه بدل می نماید.

پاویون کانادا (نشانه ها)

پاویون کانادا در اکسپو 2020 دوبی طوری طراحی شده است تا پلی باشد میان فرهنگ های کانادا و امارات متحده عربی. به عبارت دیگر، این پاویون منظره ها کانادا را به وسیله مشخصه های شاخص معماری امارات متحده عربی به نمایش می گذارد. نمای مشبک و چوبی این پاویون با الهام از شناشیل های سنتی معماری اسلامی ساخته شده است.

پاویون بلژیک (معماری سبز)

پاویون بلژیک شهرهای سبز را مرکز توجه قرار داده است و ساختاری قوس دار، سبز و گلدار را به نمایش می گذارد. این پاویون که 500 مترمربع فضا در اختیار دارد درحقیقت نمایانگر منظره بلژیک برای آینده است.

پاویون امارات متحده عربی

نمای این پاویون را می توان تجسمی از تفسیر نمادین جریان حرکت در نظر گرفت که با وجود ویژگی هایی همانند فضاهای سبز، سازه های شبیه به بال و طاق های مختلف از پیشرفت و ابتکارهای امارات متحده عربی سخن می گوید.

پاویون سنگاپور (طبیعت، پرورش، آینده)

این پاویون نماینده سنگاپور در اکسپو 2020 دوبی است و بیانگر منظره سنگاپور برای آینده ای سبز و پایدار است که با ادغام فرهنگ، معماری، طبیعت و فناوری حاصل می گردد. این پاویون در حقیقت نمونه ای از محیط شهری سنگاپور است. در ساختار این پاویون، 170 نوع مختلف از گیاهان از نقاط گوناگون سنگاپور به نمایش گذاشته شده اند.

پاویون مراکش

پاویون مراکش در اکسپو 2020 دوبی نشان می دهد چطور تکنیک های طراحی و ساخت و ساز سنتی مراکش می توانند در طراحی های معاصر و ساخت و سازهای شهری نمود پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در اکسپو دوبی چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اکسپو دوبی چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید