به ایران باز خواهیم گشت

به گزارش وبلاگ بخار، زوج موتوسوار استرالیایی پس از دو هفته ایران گردی و تماشا شهرهای گرگان، بهشهر، کرج، تهران، کاشان، اصفهان، یزد به بندرعباس رفتند و ایران را به مقصد دبی ترک کردند. آنها پیش از ترک ایران تاکید کردند که به ایران باز می گردند.

به ایران باز خواهیم گشت

زوج موتورسوار استرالیایی به تازگی ایران را به مقصد دبی ترک کردند تا سفر خود را در نیم دیگری از کشورهای جهان ادامه دهند.

این زوج استرالیایی با موتورهای 250 بی ام دابلیو خود از لندن حرکت کردند و پس از گذشتن از کشورهای ازبکستانو ترکمنستان وارد کشور ایران شدند.

این دو، هفته گذشته ایران را از بندرعباس به مقصد دبی ترک کردند و در خصوص تجربه سه هفته ای که در ایران داشتند، گفتند: ایران یکی از مهمترین کشورهای مورد نظر ما برای این سفر بود و در برنامه ریزی خود قصد داشتیم حتما این کشور را ببینیم و زمان بیشتری را در این کشور بگذرانیم.

قبول ویزای از سوی ایران برای آن و آنتونی، مسافران استرالیایی یک واقعه مهم و ارزشمند است. آنان ایرانیان را مردمی بسیار مهمان نواز و مهربان می دادنند و شرح می دهند: یکی از قطعات موتور ما مشکل پیدا نموده بود و یافتن یک تعمیرگاه مناسب برای ما سخت و سخت بود اما یکی از افرادی تا پیش از این هیچ سابقه آشنایی و دوستی با او نداشتیم و به وسیله دوست دیگری به ما معرفی شده بود با صرف وقت زیاد به طور شگفت انگیزی قطعه لازم را پیدا کرد و موتوری که احتیاج به تعمیر داشت، درست شد و ما به سفر خود ادامه دادیم.

آن 57 سال و آنتونی 60 سال دارد و این سفر، از اواخر ماه ژوئن شروع شده و به مدت 6 ماه است. در حقیقت یکی از طولانی ترین سفرهای این زوج با موتور محسوب می گردد. آنان در این مسیر تا به امروز کشورهای روسیه، ازبکستان (سمرقند، بخارا، کیوا)، ترکمنستان، ایران، دبی را طی نموده اند و قصد دارند به هند و چند کشور دیگر سفر نمایند. حدود 4 ماه دیگر سفر این زوج تمام می گردد و سال تازه میلادی را در استرالیا خواهند بود. اما معتقدند ایران یکی از مهمترین و خاطره انگیزترین کشورهایی خواهد بود که در طول این سفر دیده اند.

آن یکی از معدود زنانی است که با موتور مسیر جاده های ایران را طی نموده است و شاید پیش از او دو زن آن هم به صورت محدود اقدام به چنین کاری نموده باشند البته آنان نیز چندان صحبتی از سفر خود و این مسیر به میان نیاوردند؛ البته به جز خبرنگار زنی که زمستان سال گذشته این راه را آمد و از موتورسواری خود در ایران گزارشی تهیه کرد و به جز او یک زن ایتالیایی نیز اقدام به این نموده بود.

این دو تنها کسانی هستند که آن نیز پیش از این در خصوص آنان شنیده بود. البته این موضوع چندان فکر این دو مسافر را به خود مشغول ننموده بود و آن می گوید در طول سفر خود در ایران با مسئله ای روبرو نشده است.

به اعتقاد او این امر برای مردمی که آنان در طول سفر دیده اند جالب یا هیجان انگیز بوده است اما نه آنگونه که آنان را متعجب کند و یا رفتار ناخوشایندی نشان دهند. بسیاری از مردم به آنان ابراز علاقه می کردند، برایشان دست تکان می دادند و با آنان عکس می گرفتند.

آن عکس زنی را به همراه دارد که در مسیر تهران با ابراز احساسات زیاد آنان را از حرکت نگه داشته و زن با در آغوش کشیدن آن با او عکس یادگاری گرفته است. آن می گوید: موقع رفتن همچنان به من اشاره می کرد و با آنکه انگلیسی بلد نبود دائم تکرار می کرد آی لاو یو.. آی لاو یو. این دو مسافر اگرچه ترس چندانی از این سفر نداشتند اما آنان بسیار خوشوقتند که برای رانندگی با موتور در جاده های ایران چه به عنوان یک زن و چه به عنوان جهانگرد با مشکل جدی روبرو نشده اند.

آن و آنتونی زندگی می نمایند تا به سفر بروند، تا پیش از این چند سفر بلند از نوع سفرهای کوله پشتی به اروپا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی داشته اند اما بعد از مدتی تصمیم به سفر با موتور می گیرند چون این نوع از سفر هم سخت است و هم جذابیت های خاص خود را دارد و معتقدند تعداد افرادی که با موتور به سفر می روند همچنان کمتر از تعداد افرادی است که به انواع دیگری سفر می روند

این سفر اگرچه طولانی ترین سفر این زوج استرالیایی است و تصمیم دارند با سرانجام رساندن آن و بعد از کمی استراحت باز برای سفرهای بعدی برنامه ریزی نمایند. البته قصد دارند سفرهاب بعدی را در قالب زمانی کوتاهتر انجام دهند تا هم سختی کم تر برایشان داشته باشند و هم بیشتر بتوانند در شهرهای هر کشور گردش نمایند.

آنان در ایران پیروز به تماشا گرگان، بهشهر، کرج، تهران، کاشان، اصفهان، یزد و در آخرین مسیر خود بندرعباس شده اند و هر شهر برای آنان از نظر مردم، فرهنگ، لباس ها و غذاها ویژگی های خاص را داشته است و همچنان معتقدند در برخی شهرها باید بیشتر می ماندند و می تماشاد.

می گویند با وجود اصرار بسیاری از ایرانیان برای تماشا شهر شیراز، به علت تغییر مسیر، گذر از این شهر را از دست داده اند و دوست داشتند مدت زمان بیشتری را نیز در تهران بگذرانند. آن و آنتونی درحالیکه 40 سالگی سالگرد ازدواجشان را در ایران سپری کردند، تأکید می نمایند: ما باز به ایران باز خواهیم گشت. این را مطمئنیم.

آن و آنتونی که به تازگی ایران را ترک نموده اند می گویند زندگی خود را با همه ویژگی هایش خود انتخاب کردند و بین کار دائم، ماندن در یک جا، زندگی روتین، داشتن فرزند، سفر را انتخاب کردند و می خواهند به این راه ادامه دهند. آن، آنتونی و موتورهایشان همچنان راه زیادی در پیش دارند.

منبع:خبرگزاری میراث فرهنگی

منبع: دالاهو

به "به ایران باز خواهیم گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ایران باز خواهیم گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید