تنها یک درصد دانش آموزان اصفهانی کتاب درسی دریافت نکردند

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان 99 درصد دانش آموزان کتب درسی خود را دریافت کردند و تنها یک درصد از دانش آموزان به علت مواردی در سال تحصیلی تازه کتب درسی ندارند.

تنها یک درصد دانش آموزان اصفهانی کتاب درسی دریافت نکردند

به گزارش گروه استان های وبلاگ بخار از اصفهان، علیرضا عابدی رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد علل عدم توزیع کتب درسی در بین عده ای از دانش آموزان در تعدادی از مدارس استان اصفهان، گفت: عدم دریافت کتب درسی برای بعضی از دانش آموزان وابسته به چند علت بوده است و عمده ترین علت عدم تأیید قبض ثبت سفارش دانش آموزان در سامانه سیدا است، این سامانه سال جاری به وسیله وزارت آموزش و پرورش طراحی شده بود، باید دانش آموزان برای دریافت کتب درسی در سال تحصیلی تازه، مشخصات و اطلاعات اولیه را در سامانه www.irtextbook.ir وارد می کردند.

لزوم وارد کردن اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا

وی اضافه کرد: تعدادی از دانش آموزان میان پایه که همان ابتدا در سامانه سناد ثبت نام خود را انجام دادند، باید مدیران مدارس اطلاعات این دانش آموزان را وارد سامانه سیدا می کردند تا با تأیید نهایی در این سامانه کتاب های درسی برای آن ها ارسال گردد، آنالیز ها نشان می دهد این اتفاق نیفتاده بود و اطلاعات این دانش آموزان در سامانه سیدا ثبت سفارش نشده است.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، توضیح داد: باید این گروه از دانش آموزان به مدرسه مراجعه نمایند و مدیر مدرسه تأیید نهایی را برای آن ها در سامانه سیدا ثبت کند تا بتوانند بعد از طی شدن دو روز کتاب درسی را دریافت نمایند.

ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش آموزان جهش تحصیلی

عابدی، تاکید نمود: تعدادی از دانش آموزان هم به صورت جهشی درس خوانده اند و در سامانه سیدا اطلاعات آن ها وارد نشده است و کتاب درسی را در سال تحصیلی تازه دریافت ننموده اند، همه این موارد مربوط به مسائل سامانه ای بوده است و آنالیز برای ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان جهشی هم صورت می گیرد.

وی اعلام نمود: در استان اصفهان 900 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و قریب به 99 درصد دانش آموزان کتب درسی را دریافت نموده اند و تنها یک درصد از دانش آموزان به علت مواردی اعلام شده با گذشت 10 روز از سال تحصیلی تازه کتب درسی ندارند.

ارسال پستی سفارش کتاب های تک جلدی

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: دانش آموزانی هم که تغییر محل سکونت داشته اند باید به مدرسه تازه مراجعه نمایند و بحث سفارش کتب درسی در آن ها در سامانه کتب درسی www.irtextbook.ir اصلاح گردد و با وارد کردن آدرس و مدرسه تازه و دادن اطلاعات روز کتب درسی به مدرسه محل سکونت آن ها ارسال می گردد.

عابدی در مورد نحوه دریافت کتاب های تک جلدی دانش آموزان، اظهار کرد: برای گرفتن کتب تک جلدی باید دانش آموزان به سامانه ثبت سفارش توزیع کتب درسی مراجعه نمایند و آنجا سفارش خرید را به صورت تک جلدی با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه انجام دهند و کتاب درسی به وسیله پست برای آن ها انجام می گردد.

منبع:ایمنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تنها یک درصد دانش آموزان اصفهانی کتاب درسی دریافت نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها یک درصد دانش آموزان اصفهانی کتاب درسی دریافت نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید