تولید برگ مصنوعی که کربن را به سوخت تبدیل می کند

به گزارش وبلاگ بخار به نقل از تک اکسپلور، فناوری جدید الهام گرفته از روشی است که گیاهان از انرژی خورشیدی برای تبدیل دی اکسیدکربن به غذا بهره می گیرند.

تولید برگ مصنوعی که کربن را به سوخت تبدیل می کند

پژوهشگران دانشگاه واترلو که این روش جدید را ابداع کرده اند می گویند، برگ مصنوعی از برگ های واقعی و فرایند فوتوسنتز تقلید می کند. برگ واقعی قادر به تولید گلوکز و اکسیژن است و برگ مصنوعی متانول و اکسیژن تولید می کند.

تولید متانول از دی اکسیدکربن که اصلی ترین عامل گرمایش کره زمین است هم می تواند موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود و هم جایگزینی برای سوخت های فسیلی محسوب می شود که خود عامل انتشار دی اکسیدکربن هستند.

عامل کلیدی پیش برنده این فرایند، یک پودر قرمز ارزان و بهینه شده به نام اکسید مس است که حاصل واکنش شیمیایی چهار ماده گلوکز ، استات مس ، هیدروکسید سدیم و سدیم ددسیل سولفات و افزوده شدن آنها به آب و در نهایت گرم کردن این ترکیب است.

پودر حاصل به عنوان یک کاتالیست عمل می کند و فرایند تبدیل دی اکسیدکربن به متانول و اکسیژن را تسهیل می کند. محققان هم اکنون به دنبال یافتن راهی به منظور افزایش تولید متانول در قالب این فرایند و نیز تجاری سازی آن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تولید برگ مصنوعی که کربن را به سوخت تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید برگ مصنوعی که کربن را به سوخت تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید