تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده

به گزارش وبلاگ بخار، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده صورت می پذیرد.

تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده

فریدون فعالی اظهار کرد: اعتباری برابر 20 میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی به حوزه میراث فرهنگی تخصیص یافته که از آن در خصوص سرعت بخشیدن به پروژه های ارگ تاریخی بم بهره گرفته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: بیشتر منابعی که برای حوزه میراث فرهنگی بم اختصاص یافته، منابع ملی است و تا حدودی مشارکت استانی هم وجود دارد.

او اضافه کرد: 99 درصد اعتبار پایگاه جهانی بم و منظر فرهنگی آن بابت حقوق هزینه می شود و تنها یک درصد آن برای خرید مصالح باقی می ماند.

فعالی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از قطب های گردشگری محسوب می شود که دارای جاذبه های متعدد تاریخی، فرهنگی و گردشگری است، بیان نمود: با توجه به اینکه ارگ تاریخی بم بزرگترین بنای خشتی جهان است، ولی متاسفانه از اعتبار ناچیزی بهره می برد و انتظار می رود کمیته برنامه ریزی شهرستان بم هم منابعی برای بازسازی ارگ تاریخی در نظر گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به پروژه بازسازی ارگ تاریخی بم اشاره کرد و اضافه کرد: این پروژه بین المللی است و باید از منابع استانی و شهرستانی برای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، ارگ تاریخی بم بصورت ویژه دیده شده، ادامه داد: 12 کارگاه بازسازیی در ارگ تاریخی بم فعال است که شامل نمایشگاه، موزه، بازارچه صنایع دستی و واحدهای اقامتی می شود.

فعالی تاکید کرد: فاز دوم روشنایی ارگ تاریخی بم که شامل فضای داخلی آن می شود در سال 1401 در دستور کار ما قرار گرفته است و نورپردازی آن کامل خواهد شد.

او به راه اندازی موزه مردم شناسی بم اشاره کرد و اضافه کرد: کار بازسازی فاز اول موزه مردم شناسی که در اصطبل ارگ تاریخی بم قرار گرفته است، آغاز شده و بزودی به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: شهروندان آثاری که ارزش نمایش در موزه را دارد می توانند با نام خودشان در موزه مردم شناسی ارگ تاریخی بم برای بازدید در اختیار پایگاه میراث جهانی قرار دهند.

منبع: همگردی

به "تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید