حناچی: هیچ افزایش قیمتی برای تاکسی ها نداریم، شهرداری 15 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد

به گزارش وبلاگ بخار، حناچی درخصوص افزایش قیمت کرایه تاکسی ها توضیحاتی داد.

حناچی: هیچ افزایش قیمتی برای تاکسی ها نداریم، شهرداری 15 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد

به گزارش خبرنگار ، پیروز حناچی شهردار تهران در سرانجام برگزاری آئین امضاء تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توافقات اجرا شده در جمع وبلاگ بخار گفت: برقی کردن موتور های دوچرخ، خودرو های سواری و اتوبوس ها از موضوعاتی است که در دستور ما قرار گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه قبلا هم در مورد مترو توافقی را با معاونت علمی داشتیم، گفت: در حال حاضر 10 درصد آلودگی تهران به خاطر موتور های کاربراتوری است، این در حالی است که 3 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تردد می نمایند و تعداد زیادی از آن ها هم موتور های کاری هستند.

حناچی با بیان اینکه توافق دوم در مورد مطالعه درباره مراکز نوآوری بود، گفت: لایحه این موضوع هم آماده شده که در حال ارسال به شورای شهر است.

او با بیان اینکه یکی از مسائل تهران بحث موتورسیکلت ها است، گفت: در مدیریت این مسئله باید هم حقوق شهروندان و هم حقوق موتورسواران رعایت گردد.

شهردار تهران با بیان اینکه میزان آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری بالاست و گاهی اوقات بیشتر از خودرو های سواری است، گفت: برای بخشی از آن ها باید سیستم جایگزین بیاید، به طوری که هم مالی باشند و هم بتوانند با سرعتی بیش از 80 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند و قابلیت تجاری شدن داشته باشند.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخبار انتشار یافته مبنی بر تصمیم شهرداری برای افزایش قیمت کرایه تاکسی ها چقدر صحت دارد، گفت: هیچ افزایش قیمتی در مورد تاکسی ها نداریم و قرار نیست توافقی در این باره با تاکسیرانی صورت گیرد.

او در مورد راه چاره شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا، اضافه کرد: در حال حاضر 70 واگن تبدیل به قطار شده است، اما برای شهر تهران کافی نیست، زیرا ما باید سرفاصله حرکت قطار ها را به 2 دقیقه برسانیم که برای این کار 2 هزار واگن احتیاج داریم.

شهردار تهران تأکید کرد: 40 درصد آلودگی هوای تهران به خاطر خودرو های شخصی است و اینکه بعضی مراکز امروز تعطیل شدند، به خاطر این بود که تردد خودرو های شخصی کاهش یابد.

حناچی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاه هایی است که در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، گفت: دستگاه های دیگری هم وظایفی به عهده دارند که باید نقش خود را به درستی ایفا نمایند و سهم شهرداری در این موضوع تنها بین 10 تا 15 درصد است.

او در پاسخ به سوال وبلاگ بخار مبنی بر اینکه چرا علی رغم دستور وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی امروز شاهد برگزاری 2 نمایشگاه در این مکان هستیم، گفت: این دستور به نمایشگاه ها داده شده و پلیس راهور هم موظف به جلوگیری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حناچی: هیچ افزایش قیمتی برای تاکسی ها نداریم، شهرداری 15 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: هیچ افزایش قیمتی برای تاکسی ها نداریم، شهرداری 15 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید