دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی تایمز 2020 صندلی 1

به گزارش وبلاگ بخار، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان توانست بر اساس رتبه بندی تایمز 2020 صندلی 1+1000 را بدست آورد.

دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی تایمز 2020 صندلی 1

محمد حسین احسانی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ بخار گفت: دانشگاه سمنان تنها دانشگاه جامع استان است و حدود 366 هیات علمی تمام وقت داشته که از این تعداد 23 استاد تمام و 87 دانشیار و 215 استادیار دارد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اضافه کرد: دانشگاه سمنان حدود یک سال است که در رنگینگ های دنیای حاضر می شود و خود را نسبت به کار ها و دستاورد های پژوهشی دانشگاه ها در خارج از کشور محک می زند.

وی ادامه داد: دانشگاه سمنان در میان دانشگاه های منطقه 9 یعنی دانشگاه های فردوسی مشهد و خراسان های شمالی و جنوبی و ... قرار گرفته است. دانشگاه سمنان در کوشش است تا در آیتم های مختلف به دانشگاه های بزرگی مثل فردوسی مشهد نزدیک گردد.

احسانی تاکید نمود: دانشگاه سمنان در اغلب این آیتم ها بعد از دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفته است. اما سال جاری در برخی از آیتم ها میان دانشگاه های منطقه 9 رتبه اول را کسب کردیم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: این موضوع که اگر مقاله ای ارائه گردد و ارجاعات زیادی داشته باشد در روابط بین الملل موضوع مهمی هست و اینکه آیا در خارج از دانشگاه هم به موضوعات داخلی دانشگاه اهمیت داده می گردد یا خیر، بسیار موضوع مهم و قابل توجهی است.

وی توضیح داد: دانشگاه سمنان بر اساس استناد بر هر مقاله داده شده دارای عدد 8.83 در کشور بوده و این درحالی است که عدد متوسط کشوری 8.07 است. دانشگاه سمنان در کنار دانشگاه های بزرگ منطقه 9 قرار گرفته که با توجه به این عدد که بالاتر از متوسط کشوری است توانسته صندلی اول را کسب کند.

احسانی اظهار کرد: 13 درصد فراوریات مقالات کشور در منطقه 9 کشور فراوری می گردد که این آمار غیر از فراوریات دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد است. دانشگاه سمنان سال جاری به لحاظ نسبت اماری در صندلی بسیار خوبی قرار گرفته است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: عدد قابل توجه 8.83 نشان می دهد که مقالات دانشگاه سمنان با بازدید نسبتا خوبی روبرو شده است. سال جاری برای نخستین بار دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه های منتخب نظام رتبه بندی لایدن قرار گرفته است. رتبه بندی دانشگاهی که شامل رتبه بندی شانگ های ARWU؛ رتبه بندی دانشگاهی کیو اس QS؛ رتبه بندی دانشگاهی تایمز Times Higher Education؛ رتبه بندی دانشگاهی لیدن Leiden؛ رتبه بندی دانشگاهی هییکت HEEACT؛ رتبه بندی دانشگاهی گرین متریک GreenMetric؛ رتبه بندی دانشگاهی CWUR رتبه بندی دانشگاهی سایمگو SIR - SCImago؛ رتبه بندی مجلات و کشور ها SJR - SCImago Journal؛ رتبه بندی عملکرد دانشگاه ها URAP - University؛ Ranking by Academic Performance

رتبه بندی دانشگاه های دنیا ISC؛ رتبه بندی دانشگاه های دنیا اسلام ISC؛ رتبه بندی دانشگاهی وبومتریکس Webometrics؛ رتبه بندی وب دانشگاه ها 4 ICU؛ رتبه بندی دانشگاهی یو اس نیوز U.S. News و رتبه بندی دانشگاه های ایران ISC می باشند، تمام دانشگاه ها کوشش می نمایند تا خود را بر اساس رتبه بندی بسنجند و در کل این رتبه بندی ها عیار دانشگاه است؛ و به حیات شور و نشاط دانشگاه ها بسیار یاری نماینده خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه سمنان در دو سال گذشته یعنی در سال 2018 در نظام رتبه بندی شانگ های در فیلد مهندسی شیمی رتبه 400 تا 500 را بدست آورد که اولین رتبه بسیار خوب در سال 2018 بود. اما در سال 2019 افزایش پیدا کرد. در رشته عمران رتبه 247، رشته مکانیک 257، رشته علوم و مهندسی انرژی 447 و در رشته مهندسی شیمی حائز رتبه 464 شده است. بر اساس رتبه بندی تایمز دانشگاه سمنان در سال 2020 توانست صندلی 1000 +1 را بدست آورد. از طرفی نیز در در سطح دانشگاه های وزارت علوم صندلی 25 را بدست آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی تایمز 2020 صندلی 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی تایمز 2020 صندلی 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید