ملاقات و گفت وگوی دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد

به گزارش وبلاگ بخار، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه در دمشق ملاقات و درباره آخرین تحولات این کشور گفت وگو کرد.

ملاقات و گفت وگوی دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز سه شنبه ضمن ملاقات با بشار الاسد در دمشق، با وی در خصوص نشست اخیر کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در ژنو و آخرین دست آوردهای نشست آستانه گفت وگو کرد.

به گزارش سانا، خاجی در این ملاقات طرف سوری را همچنین در جریان تعدادی از موضوعات مطرح شده در نشست آستانه، در راس آن موضوع کمیته آنالیز قانون اساسی سوریه قرار داده است.

بشار الاسد هم در این ملاقات به مسایلی مانند موانع موجود بر سر راه کار کمیته قانون اساسی سوریه و همچنین کوشش های کشورهای حامی سوریه در این زمینه پرداخت.

هیات ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی هم پیروزهای و دست آوردهای ارتش سوریه در ادلب را به رئیس جمهور سوریه تبریک گفت.

رئیس جمهور سوریه گفت که هدف سوریه از جنگ ادلب، نابودی تروریسمی است که امنیت و سلامت سوری ها را در این منطقه تهدید می نماید.

شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از 19 آذر ماه به مدت 2 روز (10 و 11 دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (فرایند آستانه) با حضور هیأت های مذاکره کننده سه کشور ضامن فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) بود و علی اصغر خاجی به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات حضور داشت.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسیه ای خود و یکی از ضامنان فرایند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب تبادل نظر کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه شرایط ادلب بسیار شکننده است، توضیح داد: ضروری است همکاری ها در زمینه آرامش در ادلب و انتها دادن به حضور تروریست ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات و گفت وگوی دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات و گفت وگوی دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید