ربات های یاری رسان به بیماران در بیمارستان ها مستقر می شوند

به گزارش وبلاگ بخار، العربیه: هشت رباتی که به وسیله کمپانی فناوری پَل روباتیکس برای یاری رسانی به بیماران در بیمارستان ها طراحی شده اند، اخیرا مورد آزمایش تیمی از محققان چندین دانشگاه اروپا و خاورمیانه قرار گرفتند و با موفقیت این آزمایش را پشت سر گذاشتند، که ربات ها را آماده استقرار در بیمارستان ها می نماید.

ربات های یاری رسان به بیماران در بیمارستان ها مستقر می شوند

این ربات ها که ربات های یاری کننده اجتماعی در مراقبت های بهداشتی کهنسالی، یا به طور خلاصه اسپرینگ نامیده می شوند، برای مراقبت از بیماران مسن و کاهش اضطراب آنها در بیمارستان طراحی شده اند، و در عین حال باری که بر دوش کارکنان پرستاری در محیط های شلوغ گذاشته می گردد را کاهش می دهند.

الیور لِمون، استاد هوش مصنوعی و یکی از مدیران پروژه در این باره گفت: ما معتقدیم که پروژه اسپرینگ نقطه عطفی در توسعه رباتیک تعاملی است. ما به دستاوردهای مان افتخار می کنیم، و در عین حال به چالش های هیجان انگیزی که پیش روی مان خواهد بود اعتراف می کنیم.

نتایج آزمایش های میدانی که در بیمارستانی در پاریس انجام شد، نشان داد که ربات ها می توانند کارهای معمولی مانند خوشامدگویی به بیماران، ارائه دستورالعمل ها، و پاسخ به سؤالات را انجام دهند. آنها بعلاوه قادر به درک مکالمات گروهی و تسهیل یاری بر اساس خواسته های بیماران از آنها بودند. استفاده از ربات ها بعلاوه اندازه تماس فیزیکی کارکنان مراقبت های بهداشتی با بیماران را کمتر کرد، که می تواند به کاهش شیوع عفونت در بیمارستان ها یاری کند.

پروژه اسپرینگ تقریباً چهار سال و نیم پیش به وسیله کمپانی هورایزن 2020 شروع شد، و یک طرح پژوهشی و نوآوری وابسته به اتحادیه اروپا آن را تأمین مالی می نماید. توسعه ربات های پروژه اسپرینگ با پیشرفتی که طی سال های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و مدل های زبانی بزرگ اجرا شده امکان پذیر شد. این همان نوع فناوری هوش مصنوعی است که پشت سر ChatGPT قرار گرفته است.

لمون در این باره گفت: منظره همکاری یکپارچه ربات ها با کارکنان بیمارستان برای بهبود تجربه بیمار اکنون بیش از هر زمانی به تحقق نزدیک شده است.

منبع: انتخاب

به "ربات های یاری رسان به بیماران در بیمارستان ها مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های یاری رسان به بیماران در بیمارستان ها مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید