سازمان ملل: کرونا 207 میلیون نفر دیگر را فقیر می نماید

به گزارش وبلاگ بخار، برنامه عمران سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در پژوهشی که پنجشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که درصورت طولانی و ادامه بحران مالی ناشی از ویروس کرونا، ممکن است، این مسأله 207 میلیون تن دیگر از مردم دنیا را فقیر کند.

سازمان ملل: کرونا 207 میلیون نفر دیگر را فقیر می نماید

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، نشان می دهد که احتمالا نتایج بلندمدت شیوع ویروس کرونا در دنیا موجب گردد که بیش از یک ملیارد نفر از آنان در سال 2030 در خط فقر مطلق زندگی نمایند.

این پژوهش که برپایه میانگین جان باختگان کنونی و پیش بینی ها رشد مالی از سوی صندوق بین المللی پول اجرا شده است، همچنین اظهار داشت، 44 میلیون نفر دیگر نیز احتمالا در 10 سال آینده به جمعیت فقر مطلق دنیا اضافه شوند.

البته برنامه عمران سازمان ملل متحد در عین حال گفت که می توان با سرمایه گذاری در برنامه رفاه اجتماعی، دیجیتالی کردن امور و ایجاد یک اقتصاد حامی محیط زیست مانع از افزایش فقر مطلق شد و جهت رشد مالی را به دوران پیش از شیوع کرونا بازگرداند و با این کار 146 میلیون نفر از فقر نجات پیدا می نمایند.

اکیم اشتاینر مدیر برنامه عمران سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی که به زمان آن هیچ اشاره ای نشده اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا یک نقطه عطف است و اقداماتی که رهبران دنیا در حال حاضر اتخاذ نموده اند میتواند موجب گردد که دنیا جهتهای مختلفی را در پیش گیرد.

وی اضافه نمود: فرصت سرمایه گذاری در یک دهه کاری در اختیار داریم که این کار نه تنها به افراد یاری خواهد نمود که از پیامدهای ناشی از شیوع کرونا رهایی یابند، بلکه جهت رشد ملت ها و کره زمین را به سوی یک آینده ای عادلانه تر، وسازگارتر با محیط زیست بازتعریف می نماید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل: کرونا 207 میلیون نفر دیگر را فقیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: کرونا 207 میلیون نفر دیگر را فقیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید