ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید صورت می گیرد.

ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید

محمد ثابت اقلیدی، مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فارس در جلسه هماهنگی برنامه های اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان مرودشت گفت: با توجه به حضور تعداد زیادی از جهانگردان نوروزی در مرودشت، ساماندهی بازارچه های نوروزی فروش و ارائه خدمات در اطراف این اثر ساماندهی می گردد.

او با بیان این که نباید شاهد بارفروشی، اغذیه فروشی و دست فروشی با جلوه نامطلوب در اطراف این مجموعه جهانی باشیم، اظهار کرد: غرفه های فروش اغذیه، سوغات و صنایع دستی متناسب با احتیاج جهانگردان در مسیر منتهی به ورودی مجموعه ایجاد خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم با داشتن تعداد زیادی جهانگرد داخلی و خارجی، در صدر پربازدیدترین آثار کشور واقع شده است اما اقتصاد جهانگردی شهرستان مرودشت از این ظرفیت بزرگ بی بهره مانده است. ایجاد بعضی امکانات و خدمات زیرساختهای تفریحی جهانگردی در شهر مرودشت می تواند منجر به افزایش ماندگاری و اقامت شبانه جهانگردان و توسعه مالی شهرستان گردد.

فرماندار مرودشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برداشت بی رویه آب از زمین های زراعی حریم تخت جمشید و نقش رستم برای مصارف کشاورزی از عوامل جدی فرونشست زمین در این محدوده است، گفت: مطالعاتی در این زمینه به وسیله دانشگاه شیراز در حال اجرا است.

اسماعیل خوشبخت ادامه داد: اراضی کشاورزی در این منطقه باید به جهانگردی تغییر کاربری داده گردد تا هم کشاورزان متضرر نشوند و هم در توسعه زیرساختهای جهانگردی گامهای مهمی برداشته گردد و مهمتر اینکه از پیشروی این فرونشست که می تواند تهدیدی برای آثار جهانی باشد، جلوگیری گردد.

او از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر نوروز در شهرستان برای هماهنگی دستگاه های اجرایی با هدف خدمات رسانی مناسب به مسافران و جهانگردان نوروزی اطلاع داد و اضافه نمود: آماده سازی فضای شهر و ساماندهی جاده منتهی به مجموعه جهانی در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرودشت در این جلسه از احداث سایت موزه تل سبز مرودشت در مساحت 13 هزار متر مربع در ورودی شهر مرودشت اطلاع داد.

بهمن مردانی این سایت موزه را یکی از مهمترین زیرساختهای جهانگردی شهرستان دانست و گفت: این پروژه با اعتباری حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مرودشت در دست احداث است و ساختمان این سایت موزه تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

منبع: همگردی

به "ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید