صادرات نفت ایران چقدر است؟

به گزارش وبلاگ بخار، طبق اطلاعات وب سایت شرکت تنکر ترکرز دات کام، ایران روزانه 600 هزار بشکه نفت به وسیله انتقال کشتی به کشتی صادر می نماید در حالیکه آمار رسمی این رقم را 227 هزار بشکه در روز نشان می دهد.

صادرات نفت ایران چقدر است؟

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، اطلاعات وب سایت شرکت تنکر ترکرز دات کام نشان می دهد صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آن چیزی است که آمار آمریکا نشان می دهد.

طبق این اطلاعات، ایران روزانه 600 هزار بشکه نفت به وسیله انتقال کشتی به کشتی صادر می نماید. فرستنده های این کشتی ها معمولاً خاموش هستند تا امکان ردیابی آن ها وجود نداشته باشد. آمار آمریکا متوسط صادرات روزانه نفت ایران را 227 هزار بشکه در روز نشان می دهد.

شرکت ردیابی نفتکش های تنکر ترکرز اولین بار در 2018 پس از اعمال دوباره تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران گزارش داد که نفتکش های ایران فرستنده های خود را به منظور پنهان کردن مقاصدشان خاموش می نمایند. در آن موقع، بیشتر اطلاعات این شرکت دقیقاً از فرستنده ها و بنادر به دست می آمد بنابراین گزارش حرکت بیشتر نفتکش های ایران غیر قابل اعتماد بود.

بیشتر نفت ایران به سمت چین می رود. در واقع چین مدت هاست نفت خام ارزان ایران را ذخیره می نماید. چین از اول ژوئن تا 21 جولای امسال میلادی 8.1 میلیون بشکه نفت ایران را خریداری نموده است. گزارش های رسمی چین نشان می دهد این کشور در ماه ژوئن هیچ نفتی از ایران وارد ننموده است.

منبع: فرارو

به "صادرات نفت ایران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت ایران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید