عدم پوشش مناسب اعتراضات شیلی به دلیل همسو بودن پینیرا با غرب

به گزارش وبلاگ بخار، شیلی یک هفته است که درگیر اعتراضات ضد دولتی شده و رسانه های غربی کوشش دارند تا این وضعیت را صرفا به اعتراضاتی که در مورد افزایش بهای بلیط مترو است محدود نمایند.

عدم پوشش مناسب اعتراضات شیلی به دلیل همسو بودن پینیرا با غرب

این در حالی است که در آخرین تظاهرات ضد دولتی برگزار شده در پایتخت شیلی که شب گذشته انجام شد بیش از یک ملیون نفر شرکت نموده بودند و رسانه های غربی همچون خبرگزاری فرانسه از اعلام آمار دقیق معترضین حاضر در خیایان ها امتناع نموده و از لفظ هزاران نفر برای آن استفاده کردند.

در همین رابطه آرشین ادیب مقدم استاد کامل سیاست در غرب آسیا در دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی در دانشگاه لندن، با انتشار تصویری در توئیتر عنوان داشت که رسانه های غربی از آن رو که سباستین پینیرا رئیس جمهور شیلی، با سیاست های غرب همسو است، اعتراضات این کشور را پوشش چندانی نداده و یا آنکه سعی می نمایند این اعتراضات را کم رنگ جلوه دهند.

رسانه های غربی در حالی کوشش دارند تا این اعتراضات را محدود به تظاهرات هایی در واکنش به افزایش قیمت بلیط مترو نشان دهند که بسیاری در این کشور خواستار استعفای سباستین پینیرا، از سمت ریاست جمهوری هستند.

در این میان رئیس جمهوری محافظه کار شیلی در پیغامی در توئیتر در واکنش به تظاهرات یک میلیون نفری مردم این کشور اعلام نمود: دولت پیغام معترضان را گرفته است.

پینیرا دستور افزایش حقوق ها را صادر نموده اما معترضان می گویند کشور به اصلاحات بیشتری احتیاج دارد.

معترضان خواستار اقدام دولت برای کاهش نابرابری در شیلی هستند. از زمان شروع ناآرامی ها، اعتراضات از سطح خواسته های اولیه فراتر رفته است و معترضان خواستار اصلاحات جدی مالی و سیاسی شده اند. همزمان با ادامه تظاهرات در سانتیاگو و سرایت آن به دیگر شهرهای شیلی، دولت مستقر این کشور اقدام به وضع حکومت نظامی در پایتخت نموده است.

در حالی که اعتراضات در هفته گذشته عمدتا مسالمت آمیز صورت گرفته است، محله های عمدتا فقیرنشین شیلی شاهد حمله به فروشگاه ها و غارت اموال بوده است.

ناآرامی ها در روزهای اخیر در شیلی به کشته شدن 17 تن، زخمی شدن صدها تن دیگر و دستگیری 7000 نفر منجر شده است.

برآورد می گردد اقتصاد شیلی در پی این ناآرامی ها 1.4 میلیارد دلار ضرر نموده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عدم پوشش مناسب اعتراضات شیلی به دلیل همسو بودن پینیرا با غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پوشش مناسب اعتراضات شیلی به دلیل همسو بودن پینیرا با غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید