دلیل سوزن سوزن شدن پا و راه برطرف آن

به گزارش وبلاگ بخار، گزگز پا، مورمور، سوزن سوزن شدن یا سوزش پا توصیفاتی از یک احساس ناخوشایند هستند که معمولا در دست یا پا ایجاد می گردد و فرد احساس می نماید پوست او را با سوزن های متعددی فشار می دهند که معمولا دردناک نیست. گزگز یا مورمور یک علامت است نه یک بیماری و وجود آن نشانه این است که دلیلی موجب بروز این شرایط شده و باید کشف و درمان گردد. در این مطلب به نقل از درمانکده قصد داریم دلیل و درمان خواب رفتن دست و پا را آنالیز کنیم.

دلیل سوزن سوزن شدن پا و راه برطرف آن

گزگز پا نشانه چیست؟

در اغلب اوقات گزگز موضوع عادی و بی خطری است و علت آن تحت فشار قرار گرفتن سرخرگ یا عصب است که در این شرایط جریان خون در دست یا پا کاهش می یابد و به اصطلاح به خواب می رود. چنان چه شرایط بدن را به گونه ای تغییر دهید که دیگر تحت فشار نباشد گزگز هم خیلی سریع از بین می رود.

علت جدی گزگز چیست؟

اما شرایطی هم وجود دارد که گزگز یک علت جدی دارد و باید خیلی زود تشخیص داده و درمان گردد، مثلا گزگز می تواند بر اثر اضطراب، فتق دیسک مهره ای، ضعف گردش خون، بیماری قند، سکته مغزی، التهاب مفاصل، تصلب متعدد اعصاب، نشانگان تونل مچ دست یا تومور اتفاق بیفتد.

توجه داشته باشید که اگر هنگام نشستن، سرفه یا عطسه کردن گزگز شدت می یابد، یا اگر بدون هیچ علتی دچار گزگزی می شوید که یک طرف بدن را درگیر می نماید، همین طور اگر گزگز بی علت اتفاق بیفتد و باعث ضعف ماهیچه هایتان گردد باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

درمان های خانگی برای گزگز دست و پا

ماساژ دهید| ماساژ دادن از آن جا که باعث افزایش جریان خون در ماهیچه ناحیه گزگز می گردد و فشار روی عصب را بر می دارد بسیار مفید و رفع کننده گزگز است.

حرکت کنید| سعی کنید چند بار در ساعت شرایط بدن خود را تغییر دهید یا کمی راه بروید تا از خواب رفتن اعضای بدن و گزگز جلوگیری کنید. در خور ذکر است حرکت دادن عضوی از بدن که خواب رفته است باعث افزایش جریان خون و کاهش فشار عصب در آن ناحیه و در نتیجه از بین رفتن گزگز آن می گردد.

لباس تنگ نپوشید| یکی از عواملی که باعث گزگز پا ها می گردد پوشیدن شلوار تنگ و عامل دیگر بستن سفت کمربند است؛ بنابراین برای کاهش گزگز سعی کنید در صورت استفاده از کمربند آن را سفت نبندید، از شلوار هایی بهره ببرید که کمی گشادتر باشند و موثرترین راه هم کم کردن وزن است.

صاف بنشینید| ناراحتی های صفحات (دیسک) کمر از شایع ترین علل گزگز هستند. برای پیشگیری از بروز مسائل دیسکی بهتر است هنگام نشستن برای حفظ شرایط مناسب کوشش کنید و هیچ گاه قوز نکنید چراکه قوز کردن باعث تحریک صفحات دیسک می گردد.

منبع: زندگی سلام

منبع: فرارو

به "دلیل سوزن سوزن شدن پا و راه برطرف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سوزن سوزن شدن پا و راه برطرف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید