متاورس سازندگان پابجی سال جاری راه اندازی خواهد شد

به گزارش وبلاگ بخار، دنیای ارز دیجیتال (Crypto Currency) و ان اف تی (NFT) در حال توسعه است. سازندگان بازی نیز در جریان این موضوع بوده و در کوشش هستند تا از این موارد در عناوین خود استفاده نمایند. به این شکل که قرار است از ارز دیجیتال به عنوان ارز داخل بازی استفاده نموده یا به نوعی ارزهای داخل بازی را تبدیل به ان اف تی بنمایند. این چیزی است که انتظار می روند آینده گیمینگ باشد. با این حال روند پیشرفت ارز دیجیتال نشان داده که چندان هم قابل اطمینان نیست.

متاورس سازندگان پابجی سال جاری راه اندازی خواهد شد

سال گذشته بود که شرکت سازنده بازی پابجی (PUBG)، شرکت کرفتون (Krafton)، اظهار داشت که میخواهد وارد جهانی ارز دیجیتال و ان اف تی بشوند. در این مدت کرفتون روی جهانی متاورس (Metaverse) خود کار نموده و تصمیم دارد آن را سال جاری عرضه کند. نام این جهان میگالو (Migaloo) بوده و ایده چندان جالبی به نظر نمی رسد.

مانند بسیاری از پروژه های دیگر ان اف تی معرفی این بازی نیز بسیار محو و غیر قابل فهم بود. این معرفی هیچ دیدگاه کاملی به هواداران ارائه نداده و اطلاعات بسیار مبهمی را به مخاطبان نشان داد. با گذشت یک سال از معرفی این بازی همچنان شرایط تغییر ننموده است. به این شکل که هنوز اطلاعات زیادی از این بازی وجود ندارد.

شرکت های سازنده میگالو نزدیک به 36.5 میلیون دلار برای ساخت این پلتفرم هزینه نموده اند. در میگالو سیستم دریافت به ازای ساخت (Create to Earn) وجود دارد. به این شکل که سازندگان می توانند در این متاورس چیزی که دوست دارند را ساخته و افراد دیگر با استفاده از ان اف تی آن را خریداری نمایند.

بحث اصلی اینجاست که هنوز معلوم نیست چه چیزی در این جهانی مجازی قابل ساختن است. آیا می توان یک جهانی تازه طراحی کرد؟ آیا می توان یک کرکتر تازه ساخت؟ آیا قابلیت ساخت ابزار و پوشش مختلف برای کرکترها وجود دارد؟ اصلاً چرا باید یک نفر این موارد را خریداری کند؟

در حال حاضر تنها چیزی که کرفتون ارائه می دهد این است که شما در این پلتفرم می توانید معامله کنید. کرفتون حتی اعلام ننموده که چرا شما باید از این پلتفرم بهره ببرید. به علت اینکه جهانهای متاورس دیگری نیز وجود داشته که سابقه زیادی هم دارند و امن تر هستند. سازندگان در یک مصاحبه گفتند که میگالو یک پلتفرم بسیار گسترده بوده که پتانسیل بسیار زیادی دارد. از طرفی یک سیستم دریافت به ازای ساخت تازه را به جهانی متاورس معرفی خواهد نمود.

سازندگان گفته اند که پاداش های این جهانی مجازی به حدی خوب هست که سازندگان ترغیب به ادامه کار در آن بشوند. همانطور که در ابتدا گفتیم هنوز این پروژه به طور کامل روشن نیست. پس باید صبر کرد و دید که تا انتهای سال جاری کرفتون میخواهد اطلاعات بیشتری از آن عرضه کند یا نه.

منبع: PCgamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "متاورس سازندگان پابجی سال جاری راه اندازی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متاورس سازندگان پابجی سال جاری راه اندازی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید