معاون وزیر جهاد کشاورزی: ایران دوازدهمین تولیدکننده تخم مرغ در دنیا است

به گزارش وبلاگ بخار، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه اکثریت کشورهای منطقه خاورمیانه خواستار تخم مرغ ایران هستند، گفت: ایران دوازدهمین تولیدکننده تخم مرغ در دنیا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ایران دوازدهمین تولیدکننده تخم مرغ در دنیا است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مرتضی رضایی صبح امروز در همایش تخم مرغ که در سالن جلسات علوم دامی کشور برگزار گردید، گفت: برگزاری چنین همایش های بسیار بزرگی کار پر زحمتی است و از همه کسانی که در این دو روز کوشش بسیاری انجام داده اند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام پروری کشور صنعت بسیار بزرگی است و این همایش بزرگداشت کسانی است که در این صنعت مشغول به کار هستند، اضافه کرد: سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان ارزش فراوری این محصول است و صنعت دامپروری بزرگترین صنعت بخش خصوصی است که ابزار آن باید فراهم گردد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور فراوریات دامی با بیان اینکه افتخار امروز ما فراوری تخم مرغ است که در ابتدای انقلاب از کشور های دیگر وارد کشور می شد، مطرح کرد: ما بیش از 100 هزار تن در کشور صادرات تخم مرغ داریم.

رضایی با بیان اینکه امروز اشتغال و تامین غذای مردم در اولویت قرار گرفته است و زنجیره فراوری آن بسیار مهم است، مطرح کرد: 10 میلیون تن مقدار فراوری سالانه شیر خام در کشور است که طی یک سال گذشته هم حدود یک میلیون تن صادرات این محصول در کشور بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور فراوریات دامی با بیان اینکه شیوع بیماری ها از جمله آنفلوآنزای پرندگان فعالان صنعت حوزه تخم گذار را در کشور مورد آزار و اذیت قرار داده است، بیان نمود: با همکاری سازمان دامپزشکی و مرغداران کوشش می گردد که این بیماری در کشور مهار گردد و سال جاری هم خوشبختانه این بیماری ها کمتر شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ساماندهی مرغ های بومی برای سال های آینده در دستور کار است، اضافه کرد: بیش از صد هزار تن تخم مرغ از همین منابع فراوری می گردد که باید ساماندهی گردد و راه اندازی یک سیستم خود اتکا روستایی نیز مدنظر ما است.

وی با بیان اینکه اهمیت آمایش سرزمین درباره صنعت مرغ تخم گذار مدنظر است، گفت: 80 درصد این صنعت در 11 استان کشور وجود دارد که سبب شده همان شهرها بیشترین حجم بیماری آنفلوآنزای پرندگان را در کشور داشته باشند که باید این امر ساماندهی و در مناطقی دیگر از کشور که تراکم کمتری دارد متمرکز گردد.

رضایی با اشاره به اینکه حداقل 30 تا 40 درصد امکان توسعه و توسعه بعضی از مرغداری ها در کشور جود دارد، بیان نمود: اکثریت کشورهای منطقه خاورمیانه خواستار تخم مرغ ایران هستند؛ ایران دوازدهمین فراورینماینده تخم مرغ در دنیا است و می تواند برندی برای صادرات این محصول باشد.

رضایی بااشاره به اینکه سرانه مصرف سالانه تخم مرغ در کشور برای هر نفر حدود 185 عدد و در حالت خوشبینانه برابر 190 عدد است,گفت: به امید اینکه در چند سال آینده خیلی از امور برای سیاست گذاری در صنعت مرغ تخم گذار کشور به تشکل ها واگذار گردد.

معاو وزیر جهاد کشاورزی در امور فراوریات دامی با بیان اینکه نیمی از پروتئین حیوانی مورد احتیاج بدن در صنعت دامپروری فراوری می گردد، بیان نمود: بیش از صدهزار میلیارد تومان ارزش غذایی سالانه محصولات دامپروری است و بیش از 2 میلیون تن سالانه جابجایی خوراک دام در سطح کشور انجام می گردد و نزدیک به یکهزار و 500 نفر در بخش حمل و نقل صنعت تخم مرغ کار می نمایند.

منبع:تسنیم

منبع: اُکالا

به "معاون وزیر جهاد کشاورزی: ایران دوازدهمین تولیدکننده تخم مرغ در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر جهاد کشاورزی: ایران دوازدهمین تولیدکننده تخم مرغ در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید