نیمی از نظامیان آمریکایی از عملکرد ترامپ ناراضی هستند

به گزارش وبلاگ بخار، بر اساس نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، حدود نیمی از نظامیان این کشور از عملکرد و تصمیمات رئیس جمهورشان ناراضی هستند.

نیمی از نظامیان آمریکایی از عملکرد ترامپ ناراضی هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار، نیمی از نظامیان آمریکایی در یک نظرسنجی گفتند دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به عنوان فرمانده کل قوا قبول ندارند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، 49.9 درصد از 1630 نظامی مشغول به خدمت در ارتش آمریکا که در نظرسنجی دانشگاه سیراکیوز شرکت کردند، ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری محبوب قبول نداشتند و از نظر 45.1 درصد از این نظامیان نیز ترامپ را بسیار نامحبوب دانستند.

58 درصد از این نظامیان، با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مخالف بودند. همچنین 59 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با تأمین هزینه های ساخت دیوار مکزیک از محل بودجه نظامی آمریکا مخالفت کردند.

طبق نظرسنجی مشابهی که سال 2018 انجام شد، تنها 20 درصد از نظامیان آمریکایی خود را مخالف ترامپ دانستند و 59 درصد از آن ها از عملکرد ترامپ راضی بودند.

همچنین در نظرسنجی اخیر، 56 درصد از زنان مشغول در ارتش آمریکا اظهار داشتند با سیاست های ترامپ مخالف هستند. میزان نارضایتی از ترامپ در میان نظامیان غیر سفیدپوست، حدود دو سوم شرکت کنندگان را شامل می شد.

از دیگر دلایل ایجاد شکاف میان ترامپ و ارتش آمریکا می توان به اخراج جان متیس وزیر دفاع پیشین اشاره نمود که با وجود گذشت نزدیک به یک سال از عدم حضورش در این سمت، همچنان از محبوبیت 86 درصدی در میان نظامیان آمریکایی برخوردار است.

ترامپ همچنین ماه گذشته با ارسال پیامی توئیتری کوشش کرد در فرایند محاکمه یکی از سربازان آمریکایی متهم به جنایت جنگی مداخله نموده و او را عفو کند. این اقدام ترامپ واکنش تند وزیر نیروی دریایی آمریکا را در پی داشت و در نهایت وی از سمت خود استعفا کرد.

مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در واکنش به این توئیت ترامپ هشدار دادند اگر ترامپ به صدور دستورات مستقیم به وسیله توئیت ادامه دهد، با عواقب عظیمی روبرو خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیمی از نظامیان آمریکایی از عملکرد ترامپ ناراضی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از نظامیان آمریکایی از عملکرد ترامپ ناراضی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید