هیجان انگیز برای هواداران آیفون، نگران کننده برای سونی، تصمیم بزرگ اپل

به گزارش وبلاگ بخار، گجت نیوز نوشت: گوشی های خانواده آیفون 15 اپل - iPhone 15 به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. این فقط به مدل های پرو و پرو مکس محدود نمی گردد.

هیجان انگیز برای هواداران آیفون، نگران کننده برای سونی، تصمیم بزرگ اپل

اپل بعد از اینکه دوربین 48 مگاپیکسلی را به خانواده گوشی های آیفون 14 پرو افزود، حالا در پی آن است تا این دوربین را به کل خانواده آیفون 15 اضافه کند. تازهترین شایعاتی که از سوی ITHome منتشر شده نشان می دهد که سونی به یاری شرکت TSMC خواهد شتافت تا برای تأمین این دوربین ها به مشکل برنخورد. ظاهرا سونی که با مشکل حجم فراوری روبرو است، با مدیران شرکت TSMC تماس گرفته تا از آن ها برای فراوری فیلم فیلترهای رنگی ماژول دوربین و سایر اجزای مورد احتیاج گوشی های موبایل یاری بگیرد.

در این گزارش آمده است که اپل، یکی از دلایل فشار آمدن به سونی برای فراوری ماژول های دوربین در سال 2023 است؛ زیرا این شرکت گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس را با دوربین تازه 48 مگاپیکسلی وارد بازار کرد. شایعات نشان می دهد که اپل در پی ارتقا دوربین کل خانواده iPhone 15 است و می خواهد تمام اعضای این خانواده را با دوربین 48 مگاپیکسلی وارد بازار کند.

تقاضای اپل، سونی را به تکاپو انداخته است

این تغییر باعث خواهد شد تا تقاضا افزایش پیدا کند و این به معنای فشار مضاعف روی سونی به عنوان فراوریکننده ماژول دوربین گوشی های اپل است. در ادامه این گزارش بعلاوه آمده است که سونی احتمالاً در آینده ای نزدیک بخواهد همکاری های خودش با دیگر فراوریکنندگان مثل TSMC را افزایش دهد تا بتواند از پس تقاضای افزایش پیدا نموده اپل برآید.

یکی از دلایلی که باعث نگرانی سونی در فراوری شده، این است که تغییر از لایه دوگانه به سه گانه در سیستم دوربین پیچیده خواهد بود. تازهترین سنسورهای دوربین CMOS سونی به تکنولوژی انباشته سازی متکی هستند که فتودیودها و مدارهای تقویت کننده را روی هم قرار می دهد. این فرآیند فراوری بدان معناست که دوربین های سونی از حساسیت و نسبت سیگنال-به -نویز بهتری بهره می برند و در نتیجه باعث کاهش نویز تصاویر می گردد.

اکنون شرکت TSMC می تواند عناصری مثل فوتودیودها و لایه های منطقی را فراوری کند. در نتیجه سونی می تواند از یاری این شرکت و کمپانی های تابعه آن یعنی Tongxin Electronics و Caiyu برای فراوری ماژول های دوربینش استفاده کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هیجان انگیز برای هواداران آیفون، نگران کننده برای سونی، تصمیم بزرگ اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان انگیز برای هواداران آیفون، نگران کننده برای سونی، تصمیم بزرگ اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید