اولین نقدهای هدست ویژن پرو منتشر شد؛ نوآورانه ترین محصول اپل از زمان اولین آیفون

به گزارش وبلاگ بخار، هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو از روز آدینه وارد مرحله پیش فروش شده است و از روز 2 فوریه (13 بهمن ماه) رسماً عرضه خواهد شد. حالا اولین نقدهای این محصول 3499 دلاری منتشر شده است که در ادامه آن ها را مرور می کنیم.

اولین نقدهای هدست ویژن پرو منتشر شد؛ نوآورانه ترین محصول اپل از زمان اولین آیفون

مطلب آنالیز هدست اپل ویژن پرو را با ورج شروع می کنیم. این نشریه در آنالیز خود می نویسد:

ویژن پرو در مقایسه با سایر هدست های واقعیت مجازی که عمدتاً پلاستیکی هستند و ظاهری کاملاً احمقانه دارند، خیره کننده است. این دستگاه از منیزیم و فیبر کربن در یک محفظه آلومینیومی ساخته شده که مانند دنباله ای بر زبان طراحی آشنای اپل به نظر می رسد.

نمایشگر هدست ویژن پرو

منتقد CNBC درباره نمایشگر ویژن پرو می گوید:

این نمایشگر باعث حذف افکت screendoor می گردد که در بیشتر هدست های مقرون به صرفه تر مانند Meta Quest 3 رایج است. با وجود این افکت، هنگام نگاه کردن به اطراف به وسیله هدست، می توانید پیکسل ها را نیز مشاهده کنید. با ویژن پرو به راحتی می توانید متن یک وب سایت یا کتاب را بخوانید. بعلاوه توانستم فیلم ها را روی صفحه هایی بزرگ تر و زیباتر از هر تلویزیونی که در خانه دارم، دیدن کنم.

با توجه به اینکه ویژن پرو در طول تماس ها صورت کاربر را می پوشاند، اپل به شما اجازه می دهد تا یک نسخه دیجیتالی از خودتان (همان پرسونا) را فراوری کنید. بااین حال، آواتارهای دیجیتالی اپل هنوز در مرحله بتا هستند و به نظر می رسد که جای کار زیادی در پیش دارند.

کنترل و باتری های ویژن پرو

یکی از مهم ترین نقاط قوت ویژن پرو که در آنالیز های مختلفی به آن اشاره شده است، سیستم های ردیابی چشم و دست هستند که احتیاج به یک کنترلر اضافی را از بین برده اند. وال استریت ژورنال در این رابطه می گوید:

برای ویژن پرو، چشم ها و دستان شما تمام چیزی است که احتیاج دارید.

اپل می گوید باتری ویژن پرو به طور معمول تا دو ساعت دوام می آورد و این مقدار هنگام دیدنی ویدیوی دوبعدی تا 2.5 ساعت افزایش می یابد. بااین حال، برایان تانگ در آنالیز خود ادعا می نماید که این هدست برای استفاده عمومی به عمر باتری نزدیک به 2.5 ساعت دست یافته است و بعلاوه با یک بار شارژ پیروز شده فیلم سه ساعته Avengers: Endgame را با آن دیدن کند.

جان گروبر (John Gruber) از Daring Fireball نیز گفته است که ویژن پرو در طول آنالیز های او حداقل سه ساعت عمر باتری داشته، اما او به مورد استفاده خاصی اشاره ننموده است.

منتقد نشریه Toms Guide به عنوان نتیجه گیری مطلب آنالیز هدست ویژن پرو خود می گوید:

اپل ویژن پرو به علت قیمت گذاری اش به راحتی قابل تمسخر است. من قطعاً نمی توانم یکی از آن ها را با قیمت 3500 دلار بخرم، اما اکنون که تمام ویژگی هایش را آزمایش نموده ام، استدلال می کنم که این نوآورانه ترین محصول اپل از زمان آیفون اصلی است.

نقاط ضعف و قوت هدست اپل ویژن پرو

بعلاوه در آنالیز ورج به نکات مثبت و منفی این دستگاه نیز اشاره نموده است که به توضیح زیر هستند:

نقاط قوت:

- رابط شگفت انگیز برای ردیابی چشم و دست

- فیلم های سه بعدی شگفت انگیز و ویدیوهای فراگیر اپل

- فیلم و عکس های فضایی چشمگیر

- عملکرد جادویی با مک بوک

- برنامه ها و تجربیات واقعیت افزوده عالی

نقاط ضعف:

- فوق العاده گران

- عدم وجود برنامه هایی چون نتفلیکس و یوتوب

- پرسوناها همچنان احتیاج به کار دارند

- باتری جداگانه می تواند آزاردهنده باشد

ورج نیز از نمایشگر، سیستم های ردیاب دست و چشم، عملکرد بسیار خوب با زیست بوم اپل و تجربه واقعیت افزوده بسیار مجذوب کننده به عنوان نقاط قوت ویژن پرو یاد نموده است.

درنهایت، وزن هدست ویژن پرو، بسته به اینکه از چه نوع آیتم هایی استفاده می کنید، بین 600 تا 650 گرم است. Cnet در آنالیز خود می نویسد:

استفاده از دستگاه در ابتدا خیلی راحت است، اما پس از نیم ساعت هدست بسیار سنگین می گردد و کمی روی گونه های من فشار می رود؛ هرچند برای جلسات کوتاه خوب است.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "اولین نقدهای هدست ویژن پرو منتشر شد؛ نوآورانه ترین محصول اپل از زمان اولین آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نقدهای هدست ویژن پرو منتشر شد؛ نوآورانه ترین محصول اپل از زمان اولین آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید